موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222586
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

تعداد مراجعات کودکان زیر ۱۲ سال افزایش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، از افزایش آمار ابتلای کودکان به بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،محمود نوری شادکام اظهار داشت:روز گذشته در حدود بیست بیمار اطفال در بیمارستان‌ها بستری داریم، این موضوع ما را نگران کرده و باید هم تخت‌های اطفال را افزایش دهیم و هم برای بخش مراقبت ویژه اطفال تخت بیشتری اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: ما در تلاش هستیم که کار بیماران روی زمین نماند و اقداماتی که خارج از بیمارستان باید اتفاق بیفتد بر عهده بقیه دستگاه‌های استانی است و به کمک مردم نیاز است تا کمتر شاهد بیمار شدند مردم باشیم.

نوری شادکام با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تقریبا بستری کودکان تعطیل شده بود گفت: اما اکنون تعداد مراجعات اطفال زیر 12 سال در استان افزایش پیدا کرده است تقریبا تخت اطفال رو به کامل شدن است و لازم است تخت‌های بیشتر به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه اضافه کنیم.

وی افزود: تنها راه و مسیر مطمئن ریشه‌کن کردن و مهار بیماری واکسیناسیون همگانی است، این امر با توجه به شرایطی که در مجموعه کشور است هنوز این اتفاق به سرعت نمی‌افتد و حداقل 6 تا 8 ماه برای واکسینه کردن تمام مردم لازم است.

نوری شادکام خاطرنشان کرد: بنابراین ناچار هستیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم، هر عزیزی که از دست ما می‌رود برای ما ناراحت‌کننده است، بنابراین مردم همچنان همراهی کنند تا واکسیناسیون انجام شود و دغدغه‌های آسیب بیماری کمتر شود. تاکنون واکسیناسیون در استان محدود بوده و در حدود 3500 نفر از کادر درمان واکسینه شدند در حالی در حدود 20 هزار نفر کادر بهداشت و درمان در استان یزد وجود دارد که کمتر از 15 درصد واکسینه شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار