موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222580
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

به مناسبت روز کودک فلسطینی؛ جنایات اشغالگران قدس علیه کودکان پایانی ندارد

پنجم آوریل مصادف با روز کودک فلسطینی، روزی که سال۱۹۹۵ میلادی، از سوی رئیس فقید تشکیلات خودگردان نامگذاری شد.

به گزارش کودک پرس ،موسسه الاسیر فلسطین در گزارشی به این مناسبت تاکید کرد که در روز کودک فلسطینی، جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی همچنان ادامه دارد.

این مرکز حقوقی بیان کرد که رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای هدفمند علیه کودکان فلسطینی دست به تجاوز می‌زند، آن‌ها را بازداشت کرده و تحت شکنجه قرار می‌دهد و از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم می‌کند و کودکان فلسطینی اینگونه کودکی خود را پشت میله‌های زندان و تحت ظلم و جنایت سپری می‌کنند.

در این گزارش آمده که هم اکنون 140 کودک فلسطینی در بدترین شرایط ممکن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که دو نفر از آنان هنوز تفهیم اتهام نشده و تحت بازداشت موقت قرار دارند.

کودکان اسیر فلسطینی در سه زندان عوفر، مجدو و دامون نگهداری می‌شوند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان ماه مارس، رژیم صهیونیستی حدود 230 کودک فلسطینی را که بیشتر آنان ساکن قدس هستند، به اسارت گرفته است.

موسسه الاسیر فلسطین تاکید کرد که بازداشت کودکان فلسطینی در قدس یکی از بارزترین جنایاتی است که ساکنان این شهر با آن مواجه هستند.

رژیم صهیونیستی کودکانی را هم که آزاد می‌کند، به پرداخت جریمه‌های سنگین مالی محکوم می‌کند و بعضا آن‌ها را در بازداشت خانگی قرار می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که از آغاز خیزش مردمی فلسطینیان در سال 2015، دشمن صهیونیستی تجاوزات علیه کودکان فلسطینی را شدت بخشیده و در آن سال بیش از 2000 کودک فلسطینی به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند که بیشتر آنان ساکن قدس بودند. همچنین از سال 2015 تاکنون نیز بیش از 7500 کودک فلسطینی بازداشت شده‌اند.

برخی کودکانی که پس از سال 2015 بازداشت شدند، به حبس‌های سنگین و حتی حبس ابد محکوم شدند.

این مرکز حقوقی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه بازداشت کودکان فلسطینی تجاوزات زیادی را علیه آنان مرتکب می‌شود که کاملا با توافقنامه‌های بین‌المللی مربوط به حمایت از کودکان منافات دارد، از جمله اینکه در ساعات پایانی شب به خانه‌های این کودکان یورش برده و آنان را به طرز وحشیانه‌ای در خواب بازداشت می‌کند و موجب ایجاد رعب و وحشت در میان آنان می‌شود. یا اینکه بعضا کودکان اسیر فلسطینی تا ساعت‌ها از هرگونه آب و غذایی محروم هستند.

بسیاری از کودکان فلسطینی حتی از ملاقات با خانواده‌هایشان نیز محروم هستند و بسیاری از آنان در زندانن‌های رژیم صهیونیستی به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اند.

برخی کودکان هنگام بازداشت به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شدند و با این حال سازمان زندان‌های صهیونیستی از ارائه درمان مناسب به آنان خودداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی حتی کودکان فلسطینی را از ادامه تحصیل هم محروم می‌کند و این کودکان بجای اینکه همراه با دوستانشان سر کلاس درس باشند، باید پشت میله‌های زندان و در سلول‌های انفرادی محبوس بمانند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار