موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222574
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

زنگ خطر افزایش کودکان رها شده در مغرب؛سالانه بیش از ۸۶۰۰ کودک رها می شود

معضل کودکان رها شده در مغرب (مراکش) بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است زیرا بسیاری از انجمن های فعال در زمینه کودکان نسبت به افزایش روزافزون این قشر آسیب پذیر جامعه مغرب هشدار داده اند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از اسکای نیوز، گزارش اخیر انجمن کودکان بی سرپرست مغرب که یک انجمن غیردولتی است، فاش کرده است که «روزانه ۲۴ کودک در مغرب رها می شود واین عدد در سال به ۸۶۴۰ کودک می رسد».

همین جمعیت پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد کودکان رها شده زیر ده سال به عدد ۸۶ هزار و ۴۰۰ کودک و تعداد کودکان رها شده زیر ۱۸ سال به ۱۵۵ هزار و ۵۲۰ کودک برسد.

این در حالی است که خانم «جمیله المصلی» وزیر خانواده مغرب معتقد است که چنین آمار و ارقامی خیالی است و صحیح نیست و تنها دادستانی عمومی میتواند دادهای رسمی و موثق مربوط به چنین پدیده هایی را منتشر کند.

وی در گفتگو با اسکای نیوز گفت: در آخرین گزارش دادستانی کل در سال ۲۰۱۹ میلادی مشهود است که تعداد کل کودکان بی سرپرست در مراکش به۲۴۴۹ کودک می رسد که ۱۳۱۱ نفر از آنها پسر و ۱۱۳۸ نفر از آنها دختر هستد. این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۸، ۲۰۰۹ کودک از جمله ۱۰۴۹ پسر و ۹۶۰ دختر بود.

«یاسین رفیع بنشقرون» رئیس جمعیت انجمن کودکان بی سرپرست مغرب در این باره ابراز کرد: این پیش بینی ها توخالی نیست بلکه پرآوردهای مبتنی بر شاخص های علمی است که این انجمن از طریق عملیات میدانی برای دستیابی به آنها تلاش می کند.

وی افزود: هنگامی که ما در مورد افزایش تعداد روابط جنسی خارج از نهاد ازدواج و در سایه منع قانونی مجازات سقط جنین صحبت می کنیم، فقط می توانیم به افزایش احتمالی تعداد کودکان متولد شده خارج از نهاد ازدواج اشاره کنیم که اکثرشان در شرایط و موقعیت های مختلف رها می شوند.

از سوی دیگر خانم «حنان العسال» مددکار  اجتماعی متخصص در زمینه میانجی گری خانوادگی معتقد است که وضعیت کودکان رها شده در جامعه مغرب به سمت لبه پرتگاه پیش می رود زیرا تعداد روزانه این قشر آسیب پذیر به شدت رو به فزونی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار