موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222571
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

کودکان، مظلوم‌ترین قربانیان جنگ و ناامنی‌های افغانستان

کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد: حدود پانصد کودک افغان در سال هزار و سیصد و نود و نه براثر جنگ و درگیری‌های افغانستان کشته شده اند.

به گزارش کودک پرس ،امروز داستان «عبدالرئوف» ۹ ساله را همه مردم افغانستان می‌دانند، این کودک حدود ۴ ماه قبل توسط گروهی از آدم ربایان مسلح در مزار شریف ربوده شد که تاکنون در بند آدم ربایان قرار دارد، آدم ربایان مسلح هر از چند گاهی با انتشار تصاویری از شکنجه وی حتی با «شوکر» برقی از خانواده اش برای آزادای او درخواست ۱۵۰ هزار دلار پول می‌کنند.

براساس تصاویر منتشر شده از عبدالرئوف، آدم ربایان مسلح حتی دست‌ها و پا‌های وی را با زنجیر بسته اند و این کودک در شرایط بسیار سختی به سرمی برد.

دولت افغانستان تاکنون ۳۰ بار برای آزادی عبدالروف، عملیات نظامی انجام داده، اما این عملیات‌ها بی نتیجه بوده است، ازسوی دیگر ساکنان شمال افغانستان برای آزادی این کودک ۹ ساله دست به تحصن زده اند، هشتک کاربران شبکه‌های اجتماعی با عنوان «عبدالرئوف را به خانه بازگردانید» چندین بار ترند شده است، اما هیچ یک از این تلاش‌ها نتیجه‌ای در برنداشته است.

داستان عبدالرئوف، فقط یک نمونه از دشواری‌های کودکان افغان است که گرفتار ناامنی و جنگ افغانستان شده است. در واقع ادامه جنگ و ناامنی در این کشور که با لشگرکشی آمریکا به افغانستان شروع شد زمینه را برای فعالیت گروه‌های آدم ربا و جنایتکار فراهم کرده است.
کمیسیون حقوق بشر افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: حدود پانصد کودک افغان در سال هزار و سیصد و نود و نه براثر جنگ و درگیری‌های افغانستان کشته شده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار