موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222556
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

کودکان آمریکایی در معرض جنون سلاح گرم

تیراندازی‌های ماه گذشته در شهر‌های آتلانتا و بولدر در ایالت کلرادوی آمریکا، باعث شد قوانین مربوط به سلاح در آمریکا بار دیگر در کانون توجه قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ،شبکه خبری “سی بی اس”در گزارشی اعلام کرد، با وجود چند دهه بحث و گفتگو، قانونگذاران آمریکایی نتوانسته اند یا مایل نبوده اند در خصوص یک قانون ملی مربوط به سلاح، به توافق برسند، اما برخی بر این باورند که در خصوص محافظت از کودکان، ممکن است بتوان به زمینه‌های مشترکی دست یافت.

بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه «سلامت شهری» منتشر شده است، بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در آمریکا، در خانوار‌هایی زندگی می‌کنند که در محل زندگی شان، یک سلاح محافظت نشده و آماده شلیک (با خشاب پر)، وجود دارد.

کتاب جدیدی با عنوان «کودکانی که در معرض شلیک قرار دارند: یک بحران آمریکایی»، به مخاطراتی می‌پردازد که سلاح می‌تواند برای کودکان و نوجوانان در پی داشته باشد. در این کتاب، به بررسی تاثیرات عاطفی و احساسی ناشی از تیراندازی در مدارس آمریکا بر کودکان، و روایت‌های خانواده‌هایی پرداخته می‌شود که کودکان آن‌ها در حوادث خشونت بار مسلحانه کشته شده اند؛ حوادثی که امکان جلوگیری از وقوع آن‌ها وجود داشت.

«جان وودرو کاکس» مولف این کتاب است در این باره گفت، ایده و هدف این کتاب، حقیقتا بیدار کردن مردم بود، تا بلکه آن‌ها بفهمند این بحران، هر روز چه آسیبی به کودکان وارد می‌کند. اما من می‌خواستم این کار را به شکلی جدید انجام دهم: یعنی از طریق بازگو کردن این روایت ها، از دیدگاه کودکانی که تحت تاثیر این حوادث قرار گرفته بودند. بنابراین، من هفته‌ها صرف کردم تا به موضوع زندگی این کودکان در مکان‌های مختلف، از جمله مدارس، محل سکونت و کلیسا بپردازم.
جان وودرو کاکس افزود، هدف من از نوشتن این کتاب، ارائه نگاهی نزدیک و صمیمی به تاثیر این حوادث بر کودکان است، و اینکه چگونه چنین حوادثی، بر زندگی هر روزه آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

این نویسنده آمریکایی تاکید کرد، اگر کودکان به سلاح دسترسی نداشته باشند، تیراندازی در مدارس، به نصف یا حتی بیشتر از آن کاهش خواهد یافت. همچنین شمار تیراندازی‌های تصادفی کاهش پیدا می‌کند. تیراندازی تصادفی کودکان به خودشان، دیگران، خواهر و برادرانشان و حتی والدین شان، موضوعی است که بسیار زیاد رخ می‌دهد. اما این موضوع کاملا قابل جلوگیری است.

جان وودرو کاکس تصریح کرد، بسیاری از صاحبان سلاح، فریب این ایده را خورده اند که قوانین جدید سلاح، ممکن است تهدیدی علیه حق آن‌ها برای داشتن سلاح باشد. آن‌ها تصور می‌کنند اگر هر قانون کوچکی در این زمینه تصویب شود، ممکن است سلاح‌ها از دست آن‌ها گرفته شود. این دروغ است. بسیاری از این حرف‌ها صحت ندارد. اما بسیاری از افراد نیز فراموش کرده اند که پس از حادثه تیراندازی در «سندی هوک» (مدرسه ابتدایی سندی هوک)، رئیس جمهور اوباما از تصویب قوانین مربوط به سلاح حمایت کرد. در آن زمان ۵۷ رای مثبت در سنا کسب شد. اکنون پرسشی که مطرح می‌شود آن است که آیا ما باز هم قادر خواهیم بود ۶۰ رای را کسب کنیم؟ اما قطعا اگر قانونگذاران بر اساس خواسته‌های حوزه‌های انتخابیه خود رای دهند، این قوانین به تصویب خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار