موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
222553
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در شاد فعال هستند/ در حال برنامه ریزی برای دوران پساکرونا هستیم

حاجی میرزایی گفت: از آغار فعالیت شبکه شاد تاکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در آن فعال هستند.

به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی میرزایی در ابتدای سفر به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در دوران کرونا همه مشاغل در معرض بحران جدی قرار گرفتند و فرهنگیان نیز در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آن‌ها چند برابر شد، جلوه‌های نابی از خلاقیت و سختکوشی از آن‌ها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیب‌های کرونا را به حداقل ممکن برسانند.

حاجی میرزایی افزود: در شرایطی که ده‌ها سال روش دیگری برای انجام کار آموزش داشتیم، ناگهان با شکل جدیدی از کار مواجه شدیم.

او عنوان کرد: به سرعت روش‌های جدید به کار گرفته شد و در گام اول از تلویزیون که تجربه‌ای از آموزش در دوران دفاع مقدس داشت، کمک گرفتیم و از هشت تا ۴۰ برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.

حاجی میرزایی ادامه داد: کمک بسیار خوبی بود، اما با مشکلات اساسی مواجه شد، زیرا اگر ارتباط معلم و دانش آموز قطع شود، عوارضی به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه آمار درستی از مخاطبان نداشتیم.

او افزود: به تدریج فرهنگیان به سمت شبکه‌های مجازی رفتند و ما نیز تاکید داشتیم که آموزش تعطیل نشود و هرکس از هر روشی که می‌توانست، آموزش را ادامه می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتواند یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد و در طول این زمان یعنی از فروردین گذشته، کار را آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شدند.

او با بیان اینکه این فضا، فضای امنی است گفت: در این فضا بیش از ۱۱ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی برقرار شده است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: معلم مسئول آموزش دانش آموزان است و هیچ یک از ابزار‌ها هرگز نمی‌تواند جای معلم را بگیرد بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند.

او تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کسی به دلیل عدم دسترسی به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسی‌های انجام شده، سه دهم درصد دانش آموزان آموزش خود را پیگیری نکرده بودند که تلاش می‌کنیم همین آمار را نیز به نحوی جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و یکی از نگرانی ها، دسترسی دانش آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شده است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: این فضا فرصت‌هایی نیز به وجود آورد که یکی از آن‌ها افزایش توانمندی‌های معلمان است و این توانمندی‌ها باید بیشتر نیز بشود.

او با بیان اینکه صد‌ها هزار محتوای آموزشی تولید شده است، افزود: این‌ها ذخیره‌های ارزشمند است که می‌تواند به کیفیت تدریس کمک کند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا نیز به نحو شایسته‌ای مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.

سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار اظهار داشت: کرونا شرایط جدیدی در کشور ایجاد کرد، اما در حوزه آموزش و پرورش از آنجا که آموزش‌ها مجازی شده است، باید دقت بیشتری انجام شود و تدریس باید تقویت و ساماندهی شده و از کاستی‌ها و حواشی آن کاسته شود.

ایشان عنوان کرد: در این شرایط می‌شود به این فکر کرد که سبک آموزش و سبک اداری آموزش و پرورش را متحول کرد.

آیت الله ناصری بیان کرد: اگر برنامه ریزی شود و تحولی ایجاد شود که سیستم تدریس معلمان مانند سیستم تدریس اساتید دانشگاه باشد و زمان اضافه را در اختیار خودشان باشند، هم معلمان به معیشت و مطالعه و زندگی خود رسیدگی می‌کنند و هم دولت در تمام طول سال به معلمان تعهد ندارد و هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید از این فرصت استفاده شود تا یک سیستم جدید و کارآمد و پویا برنامه ریزی شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر در آموزش تدین وجود داشته باشد، دانش آموز از ابتدا نسبت به درس و تحصیل خود و تعیین الگو تعهد پیدا می‌کند، اما اگر تدین وجود نداشته باشد، الگو و خط مشی مطابق خواست غربی‌ها تعیین می‌شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه افراد باید از دوران نوجوانی قدرت تشخیص داشته باشند، تصریح کرد: این قدرت تشخیص خوب از بد یا حق از باطل باید در سیستم آموزشی در دانش آموزان نهادینه شود.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که نسبت به دین بچه‌ها احساس مسئولیت داشته باشند و با امانات الهی به نحوی رفتار کنند و به نحوی آن‌ها را تربیت کنند که آینده خود و کشور را بسازند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار