موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
222503
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

۵۲ کودک خوزستانی در سال گذشته به فرزند خواندگی سپرده شدند

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان گفت: درسال گذشته ۵۲ کودک به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند و نزدیک به ۴۰ پرونده متقاضی نیز در مراحل نهایی هستند.

به گزارش کودک پرس ،محمدرضا عباسی به راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی به منظور تسهیل روند کار اشاره کرد و اظهار داشت: حدود یک هزار نفر متقاضی درنوبت دریافت فرزندخواندگی استان هستند که از این تعداد ۴۴۴ نفر در سال گذشته در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بیشتر خانواده ها متقاضی کودکان شیرخوار،‌ سالم و با جنسیت دختر هستند و تعداد فرزندان تحت سرپرستی قابل واگذاری با این‌ شرایط به نسبت متقاضیان انگشت شمار است.
عباسی بیان کرد: در سراسر دنیا فرایند فرزندخواندگی به دلیل حساسیت و محدودیت های موجود زمانبر است.
وی ادامه داد: اغلب این کودکان تحت مراقبت در شیرخوارگاه یا خانه های نوباوگان وکودکان ونوجوانان، کودکان بدسرپرست (فاقد سرپرست موثر) بوده اند و تعیین‌ تکلیف چنین کودکانی از سوی مرجع قضایی پروسه ای زمانبر ومستلزم پذیرش و تعهد والدین یا سرپرست قانونی مبنی بر واگذاری کودک است.
معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.
عباسی به شرایط فرزند خواندگی پرداخت و گفت: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب، ارائه تعهد مالی و اخلاقی در خصوص تامین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی از والدین و داشتن تابعیت ازجمله این شرایط است.
وی ادامه داد: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه بر اساس محل سکونت خود تقاضای خود را ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.
عباسی عنوان کرد: پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان یا استان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک در جریان پیشرفت پرونده قرار می گیرند.
وی گفت: اگر خانواده ای تقاضای سرپرستی کودکان دارای شرایط خاص(بیمار یا معلول) را داشته باشند در صورتی که احراز صلاحیت شده باشد و منعی در واگذاری فرزند به آنها نباشد در اولویت خواهند بود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار