موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222494
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

ارتش میانمار به کشتار ده‌ها کودک از زمان کودتا متهم است

بر اساس گزارش سازمان بشردوستانه نجات کودکان، سرکوب گسترده و وحشیانه از سوی ارتش در پی کودتای میانمار در اول فوریه سال جاری میلادی باعث شده تا تعداد زیادی از کودکان در این کشور در درگیری‌ها کشته شوند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از شبکه خبری سی.بی.اس، بر اساس این گزارش، از زمان کنترل میانمار توسط خونتا، دست کم ۴۳ کودک از سوی نیروهای مسلح این کشور کشته شده‌اند.

بیش از یک سوم از این قربانیان زیر ۱۶ سال دارند که شامل یک پسر ۱۳ ساله می‌شود که این سازمان اعلام کرده حین تلاش برای فرار از دست نیروهای مسلح به دلیل اصابت گلوله به سرش، کشته شد. جوان‌ترین قربانی یک دختر بچه شش ساله میانماری است.

نجات کودکان همچنین اعلام کرد: این یک سناریوی کابوس‌طور است که خودش را نشان می‌دهد. آینده کودکان بی‌گناه بی رحمانه از آنها ربوده می‌شود. کودکان شاهد خشونت و ترس هستند. مشخص است که میانمار دیگر مکانی امن برای کودکان نیست.

این سازمان همچنین اعلام کرد، بجز آسیب‌های فیزیکی، وضعیت خشونت در کشور تاثیری عمیق بر سلامت روان میلیون‌ها کودک ساکن در میانمار می‌گذارد.

بر اساس اعلام گزارش انجمن کمک رسان زندانیان سیاسی، تا روز شنبه، ۵۵۷ تن از زمان کودتای نظامی در میانمار توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند.

این انجمن اعلام کرد: گروه تروریست خونتای میانمار از مهمات واقعی در روز و شب استفاده می‌کند، مردم را دستگیر می‌کند و به صورت خشونت آمیز دست به حمله می‌زند.

در جریان کودتای اول فوریه سال جاری میلادی در میانمار، ارتش، دولت مدنی این کشور را سرنگون کرد و در نتیجه آن، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار به همراه رئیس جمهوری و قانونگذاران دستگیر و زندانی شده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار