موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222485
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

سازمان ملل: ۸۰ درصد قربانیان انفجار مین در افغانستان کودکان هستند

براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان در سال گذشته میلادی، یک هزار ۵۸۰ غیرنظامی در انفجار مین کشته و یا زخمی شده‌اند. گفته شده هشتاد درصد قربانیان کودکان هستند.

به گزارش کودک پرس ،غلام بهاوالدین جیلانی؛ وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که تاکنون با همکاری کشورهای کمک کننده، حدود‌ ۳۲۰۰ کیلومتر مربع اراضی افغانستان از وجود مین‌ها و مهمات منفجرنشده پاکسازی شده‌است؛ اما هنوزهم حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع منطقه پاکسازی نشده باقی مانده است.

آقای جیلانی بیان کرده که پاکسازی مین‍‌‌‌ها زمینه را برای پیشرفت و بازسازی این کشور فراهم می سازد.

محمد شفیق یوسفی؛ رییس طرح انسجام و هماهنگی پاکسازی مین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان نیز می گوید: در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۵۸۰ غیر نظامی براثر انفجار مین های دست ساز در این کشور کشته و زخمی شدند.  وی افزود: افغانستان هنوز به ادامه کمک های جامعه جهانی در زمینه مین پاکی نیاز دارد.

در همین حال فیونا فریزیر؛ رییس حقوق بشر دفتر سازمان ملل در افغانستان گفته که در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۸۰ درصد قربانیان ماین کودکان بودند.

او بر ضرورت تداوم برنامه‌های آگاهی دهی از خطرات ماین تاکید کرده است.

حکومت افغانستان می‌گوید، مین‌‌های کارگذاری‌شده طالبان بیشترین تلفات را به غیرنظامیان وارد می‌کنند.

همچنین نهادهای مدافع حقوق بشر بارها از این گروه خواسته‌اند که استفاده از ماین را متوقف کنند؛ اما ظاهرا طالبان به این خواست تمکین نکرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار