موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222478
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

سرمایه‌گذاری برای کودک‌ونوجوان؛ جامعه فردا را پویاتر می‌کند

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس جامعه پویا را نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: در کشوری پیشرفته مانند ژاپن، اهمیت دادن به ادبیات کودک و نوجوان، موجب ثمره دادن در بزرگسالی است.

به گزارش کودک پرس ،زهره سادات لاجوردی ضمن ارتباط زنده تلفنی با مجله «صبح وگفتگو» با اشاره به سخنی از حضرت امیر(ع) که می فرمایند:«قلب یک نوجوان مانند زمینی خالی است که هرچه درآن بکاریم، می پذیرد»، اظهار کرد: در اهمیت این مسئله باید توجه داشت که زمینی بایر و خالی در اختیار داریم و محصول آن را در آینده نزدیک شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هرچه کار کنیم، باز هم کم است و نیاز داریم بیش از قبل به این مسئله توجه داشته باشیم.

لاجوردی ادامه داد: در این زمینه باید فرهنگ سازی کنیم و نمی توان از این مهم صرف نظر کرد.

وی همچنین به افزایش استفاده از اینترنت و مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: تحریم و نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه راهکارهایی دارد و نمی توان از اهمیت توجه به نوجوان، چشم پوشید.

لاجوردی با اعلام اینکه مسئولان امر آنطور که باید بدین مسئله توجه نمی کنند، اضافه کرد: اهمیت کودک و نوجوان به قدری است که کم کاری ما در این حوزه، تاثیراتی مشخص بر جای گذاشته است.

این نماینده مجلس جامعه پویا را نیازمند سرمایه گذاری در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: در کشوری پیشرفته مانند ژاپن، اهمیت دادن به ادبیات کودک و نوجوان و آموزش در دوران کودکی، موجب ثمره دادن در بزرگسالی است.

لاجوردی از عدم اعتقاد و اطلاع مسئولین نسبت به این مهم گلایه کرد و افزود: ما نیز باید در این زمینه کمک کنیم تا اثر تحریم و عوارض اقتصادی در امر مطبوعات و کتاب را کمرنگ کنیم.

وی همچنین کمرنگ بودن فرهنگ مطالعه را متذکر شد و گفت: با شیوع فضای مجازی، سطح مطالعه مردم پایین تر آمده است که باید با فرهنگ سازی حل و فصل شود.

همچنین سیدعلی کاشفی، نویسنده مطبوعات کودک و نوجوان بحران این حوزه را ناظر بر مشکل کلی طبوعات در جهان دانست و گفت: بدلیل گسترش فضای مجازی و شبکه های اینترنتی، مطبوعات وارد دوره ای جدید شده است و بسیاری از نشریات، انتشار کاغذی خود را متوقف کرده اند.

وی بخش دیگر مسئله را به مشکلات داخلی مربوط دانست که شامل مسائل اقتصادی، تحریم، قیمت کاغذ و… می گردد.

کاشفی مشکلاتی را هم خاصِ مطبوعات کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: حمایت های حداقلی از مطبوعات بزرگسال، شامل حال نشریات کودک و نوجوان نمی شود و نقطه فروش متمرکز و اطلاع رسانی، برای آن ها فراهم نیست.

نویسنده مطبوعات کودک و نوجوان با بیان اینکه دستگاه های عمومی که بعد از انقلاب انتشار مطبوعات کودک و نوجوان را عهده دار بودند، امروز با کمبود بودجه و اعتبارات روبرو هستند، گفت: این دلیل مضاعفی برای مطبوعات و مشکل آن در حوزه کودک و نوجوان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار