موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
222475
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

شناسایی ۸ هزار و ۷۳۰ کودک دارای آمبیلیوپی در سال ۹۹

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد این سازمان در سال ۹۹ گفت:۸ هزار و ۷۳۰ کودک دارای آمبیلیوپی در سال ۹۹، شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ،رضوان مدنی با اشاره به راه‌اندازی ۳۰ مرکز در ۲۸ استان کشور در سال ۹۹ گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، با مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی انجام شد که پذیرش بیش از ۱۳۰۰ بیمار در مرحله اول صورت گرفت. در بخش کاهش آسیب اعتیاد نیز بیش از ۷۵۰ هزار نفر در ۴۳۰ مرکز کاهش آسیب تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات بهداشتی و حمایتی بهره‌مند شدند. همچنین در حدود ۳ میلیون ماسک، ۳۰۰ تن محلول ضدعفونی و شوینده، ۵۰۰ هزار جفت دستکش در مراکز کاهش آسیب، اقامتی و پاتوق‌های معتادان برای ایام نوروز توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین نزدیک به ۳۲ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و ۱۱۰۰ نفر در مراکز توانمندسازی تحت پوشش درمان و توانمندسازی قرار گرفتند. سایر مدل‌های درمانی مانند اجتماع درمان‌مدار در قالب ۲۷ مرکز در استان‌ها، مراکز بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف نیز در قالب ۱۰۹۷ مرکز خدمات خود را به گروه‌های هدف ارائه کردند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد درباره اقدامات دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها خاطرنشان کرد: در دفتر پیشگیری از معلولیتها طرحهای غربالگری بینایی کودکان، شنوایی نوزدان و کودکان و مشاوره ژنتیک انجام می‌شود که طبق برنامه ریزی پروتکل‌های اجرایی شامل متناسب‌سازی زمان و روند اجرا و رعایت نکات بهداشتی متناسب با هر برنامه تدوین و جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شد تا قابلیت اجرای برنامه‌ها در شرایط موجود افزایش یافته و برنامه‌ها از نظر کمیت و کیفیت کمترین آسیب را ببینند.

رضوان مدنی با بیان اینکه در سال ۹۹ بیش از ۸۰۰ هزار کودک با شرایط کووید_۱۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند، ادامه داد: بالغ بر ۲۵۰۰ نفر دارای اختلال شنوایی شناسایی شد و در برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم، ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۸۰ نفر با وجود شرایط خاص اپیدمی کووید_۱۹ در سال ۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و بالغ بر ۸ هزار و ۷۳۰ کودک دارای آمبیلیوپی در سال جاری شناسایی شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار