موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222434
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

کمیسیون اروپایی وضعیت فقر کودکان در این اتحادیه را شرم‌آور خواند

معاون رئیس کمیسیون اروپایی با اشاره به تعداد زیادی از کودکانی که در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و گرسنگی قرار دارند این وضعیت را برای این اتحادیه شرم‌آور خواند.

به گزارش کودک پرس ،«دوبراوکا سوئیکا»، معاون دبیر کمیسیون اروپا در گفتگویی با یک رسانه آلمانی درباره عواقب فقر کودکان در اروپا هشدار داده و اعلام کرد: بسیاری کودکان در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و محدودیت های اجتماعی قرار دارند.

وی از کشورهای عضو این اتحادیه خواست بیش از گذشته برای حل این معضل اقدام کنند. سوئیکا با ارائه ارقامی مربوط به سال 2019 گفت: در آن زمان 22 درصد کودکان در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و محدودیت های اجتماعی قرار داشتند که تعداد آن ها مجموعا حدود 18 میلیون کودک بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروزه کودکانی در اتحادیه اروپا هستند از گرسنگی رنج می برند. این شرم آور است وما نمی توانیم این وضعیت را تحمل کنیم. به ویژه کودکان در خانواده های 3 فرزند و یا بیشتر، در مناطق دورافتاده و در خانواده های با زمینه های مهاجرتی در معرض خطر فقر قرار دارند.

معاون رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: حدود نیمی از کودکان با سطح تحصیلات پایین والدین خود در معرض خطر فقر و یا محدودیت اجتماعی قرار دارند و در مقایسه تنها حدود 10 درصد کودکان با سطح تحصیلات بالای والدین در معرض خط فقر قرار دارند و این منجر به نابرابری عمیق فرصت ها می شود.

این مقام اروپایی تاکید کرد که هدف کمیسیون اروپایی این است که شمار کودکان در معرض خطر قر را تا سال 2030 به حداقل 5 میلیون نفر کاهش دهد. وی افزود: به ویژه باید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نسبت کودکان فقیر و یا محروم آن ها بالاتر از حد متوسط اتحادیه اروپا است در مبارزه با فقر کودکان بیشتر سرمایه گذاری کرد.

کمیسیون اروپایی به ویژه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می کند برای دختران و پسران در معرض خطر فقر دسترسی به آموزش و مراقبت و تجهیزات کافی برای آموزش از راه دور را فراهم کند؛ از جمله باید اطمینان حاصل شود که کودکان حداقل یک وعده غذایی سالم در روز را در مدرسه دریافت می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار