موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222422
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

واکسیناسیون ۴۰ میلیون کودک پاکستانی علیه فلج اطفال

طرح واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان که طی یک سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و همزمان نگرانی‌های امنیتی بارها لغو شده و یا نیمه مانده بود، دوباره از سرگرفته شد و قرار است ۴۰ میلیون کودک در این کشور واکسینه شوند.

به گزارش کودک پرس ،منابع رسمی پاکستان اعلام کردند که طرح جدید واکسیناسیون فلج اطفال طی دو روز گذشته در مناطق مختلف این کشور کلید خورد.

دولت مرکزی پاکستان به همراه دولت‌های ایالتی و ارتش این کشور مجری طرح واکسیناسیون فلج اطفال هستند و طی دو روز گذشته بیش از ۱۰ میلیون کودک واکسینه شده‌اند.

نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از ماموران واکسیناسیون تحت تدابیر امنیتی در مناطق مختلف پاکستان نوزادان و کودکان تا ۵ ساله را با خوراندن قطره واکسن، در برابر فلج اطفال واکسینه خواهند کرد.

 

 

ارتش پاکستان ماموریت اصلی حفاظت از تیم‌های واکسیناسیون را برعهده دارد. درحالی که تامین امنیت ماموران بهداشت در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان در مقایسه با دیگر مناطق این کشور، به دلیل حملات گروه‌های شبه نظامی و افراط گرایان حساس تلقی می‌شود.

در گذشته اعضای تیم واکسیناسیون فلج اطفال و ماموران حفاظت آنان در مناطق مختلف به ویژه در شمال غرب پاکستان هدف حملات متعدد تروریستی قرار گرفته‌اند.

اواخر آذرماه ۹۸ نیز دشمنان سلامت کودکان دو نفر از ماموران محافظ گروه واکسیناسیون را در منطقه «دیر» واقع در شمال غرب پاکستان ترور کردند.

پاکستان، افغانستان و نیجریه از کشورهایی هستند که پس از هند، تمرکز و توجه خود را براساس برنامه های سازمان جهانی بهداشت، به ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال معطوف کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار