موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222413
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

اغلب کودکان کرونایی بهبود می‌یابند

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اغلب کودکان مبتلا به کرونا با درمان علامتی، حمایتی و درمان عوارض بهبودی پیدا می‌کنند و در این میان خانواده‌ها باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی این قشر هم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر مجتبی کمالی اقدم، با اشاره به اینکه علایم کرونا در کودکان بسیار متنوع تر از بزرگسالان است افزود: این بیماری علاوه بر علایم تنفسی که غالب است می تواند با علایم دیگری نیز خود را نشان دهد.

وی، بی حالی و کاهش تغذیه در شیرخواران، تغییرات جلدی همراه با تب، تب بدون وجود یافته دیگر، تب و تشنج، تب و راش انواع مختلف از کهیری تا راش ” ضایعه پوستی”،   بثورات پوسـتی ماکولوپاپولر یا راش منتشر، تب و استفراغ، تب و اختلال هوشیاری و غیره را از جمله، نشانه های بیماری در این قشر ذکر کرد.

کمالی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که سیر بیماری کووید- ۱۹ در کودکان از خفیف که شایعتر است تا شدید و به ندرت کریتیکال و کشنده می تواند متغییر باشد.

وی ادامه داد: در موارد خفیف بسیار شایع بوده و اغلب نیاز به بستری ندارند و درمان علامتی برایشان کافی  بوده، ولی موارد متوسط نیازمند بستری در بخش و موارد بسیار شدید نیازمند بستری در ” آی سی یو”  ICU و گاها ونتیلاسیون مکانیکی هستند.

کمالی اظهار داشت: ولی به ندرت در برخی کودکان سندروم التهابی مولتی سیستمی به دنبال کرونا (MIS-C) نیز ممکن است رخ دهد که بسته به درگیری ارگانهای مختلف نیاز به درمانهای خاص خود را دارد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: به صورت کلی هرچند پیش آگهی در کودکان کرونایی بهتر از بزرگسالان است ولی در کودکان نیز موارد شدید و مرگ و میر بیماری دیده می‌شود که این موضوع اهمیت رعایت مسائل بهداشتی، دوری از اجتماعات و استفاده از ماسک در کودکان را به ویژه با گسترش شکل جهش یافته انگلیسی که سرایت بسیار بیشتری دارد، به طور قوی متذکر می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار