موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
222311
۲۸ اسفند ۱۳۹۹

از ظرفیت مساجد در تربیت دینی کودکان بهره گیریم

زارع با تاکید بر توسعه مهدهای قرآنی و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی از دوران کودکی خواستار بهره‌گیری از فضای مجازی برای تحقق این مهم با استفاده از ظرفیت بسیج و مساجد شد.

به گزارش کودک پرس ،«ارسلان زارع» در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه قرآن نور هدایت برای مسلمانان و رحمت برای همه جویندگان حق و حقیقت است گفت: قرآن تنها کتاب آسمانی است که از تخریب به دور مانده و امروز در اختیار مسلمانان و آحاد بشریت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با بسط آموزه‌های دینی سبک جدیدی از زندگی مبنی بر معارف الهی شکوفا شد افزود: این آموزه‌ها برای همه ادوار و جوامع بشری است و با تبعیت از آموزه‌های قرآنی، تقوا، پاکدامنی و کرامت انسانی می‌توانیم جامعه را به تعالی برسانیم.

وی خواستار تدبر در آیات قرآنی شد و تاکید کرد: اگر در کنار خواندن و حفظ آیات قرآن از دستورات قرآنی پیروی کنیم، می‌توانیم با اجرای فرامین قرآنی و الهی در زندگی خود به شکوفایی و بالندگی دست یابیم.

زارع درک قرآن را از شاخصه‌های همه جوامع اسلامی دانست و گفت: باید فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش داده و اجرای فعالیت‌های قرآنی مرتبط با سند قرآنی استان باشد.

وی محدودیت‌های مالی دولت و تخصیص اعتبارات لازم برای فعالیت‌های فرهنگی که ۲۵ درصد اعتبارات کشوری است را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در سال جاری در راستای توسعه فرهنگ قرآنی اعتباراتی از سوی استان جدا از اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

زارع با تاکید بر توسعه مهدهای قرآنی و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی از دوران کودکی از آمادگی برای تهیه زیرساخت های لازم خبر داد و خواستار بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برای تحقق این مهم با استفاده از ظرفیت بسیج و مساجد شد.

وی در پایان به دستور دوم این جلسه که در راستای برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی در یکصدمین سالگرد نهضت جنگل بود، اشاره و اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی و توزیع واکسن کرونا انتظار می رود آذر سال آینده شرایط لازم جهت برگزاری کنگره به صورت حضوری وجود داشته باشد در غیراینصورت از بستر فضای مجازی بهره گرفته خواهد شد.

استاندار گیلان از تعیین بودجه لازم جهت برگزاری کنگره خبر داد و تاکید کرد: میرزاکوچک جنگلی شخصیتی ملی و مبارزی انقلابی است و تمهیدات لازم جهت برگزاری با کیفیت این کنگره از سوی استان اندیشیده شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار