موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222308
۲۸ اسفند ۱۳۹۹

بازداشت بیش از ۱۳ هزار کودک مهاجر در آمریکا

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد، بیش از ۱۳ هزار کودک مهاجر در بازداشتگاه های آمریکا به سر می‌برند.

به گزارش کودک پرس ،

شبکه خبری “سی بی اس نیوز” به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، بیش از ۱۳ هزار کودک مهاجر که بدون والدین خود وارد آمریکا شده اند، اکنون در بازداشت این کشور هستند.
این شبکه خبری وضعیت بازداشت کودک مهاجر در آمریکا را بحرانی بشردوستانه در مرز جنوبی این کشور دانست که روز به روز بزرگتر و وخیم‌تر می‌شود.
در این گزارش آمده است که دولت آمریکا می‌گوید هر روز بزرگسالان مهاجر بیشتری بازگردانده می‌شوند. وزیر امنیت داخلی آمریکا امروز اذعان کرد هم اکنون افراد بسیار زیادی در حال عبور از مرز هستند.این وزارتخانه به سرعت تلاش می‌کند از ورود مهاجران بیشتری نسبت به ۲۰ سال گذشته جلوگیری کند.
همچنین بر اساس اطلاع سی بی اس نیوز، با توجه سرازیر شدن شمار زیادی کودک، از جمله کودکان خردسال به کشور، دولت بایدن دیگر جایی برای اسکان آنها، و نیرو برای رسیدگی به ادعا‌های (تقاضای پناهندگی شان) ندارد.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت، در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار از مرز ندارد. «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی گفت با اینکه اوضاع دشوار است، وزارتخانه وی مشغول رسیدگی به اوضاع است. اما منتقدان بایدن، از جمله جمهوریخواهان کنگره، رئیس جمهور را به خاطر برچیدن سیاست‌های سختگیرانه مرزی دولت ترامپ سرزنش می‌کنند.

خبرنگار سی بی اس در گفتگوی زنده از مرز جنوبی آمریکا با اشاره به محل نگهداری کودکان مهاجر در پشت سر خود گفت: شنیده ایم کودکانی که همراه ندارند ۱۲۰ ساعت، یعنی پنج روز در مکان‌هایی مثل این نگهداری می‌شوند که بسیار بیشتر از حد مجاز در قانون، یعنی ۷۲ ساعت است. دولت بایدن این وضعیت را یک چالش می‌داند. اما افسران مجری قانون محلی که با آن‌ها در تماس هستیم، می‌گویند این یک بحران محض است.

یاس و درماندگی در حالی رو به افزایش است که گروه‌های مهاجران غیرقانونی به سوی آمریکا سرازیر شده اند. «روبین سالیناز»، از افسران پلیس محلی به وظایف روزانه خود عمل می‌کند و شب‌ها در اطراف رودخانه ریو گراند گشت زنی می‌کند گفت،شمار زیاد مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می‌کنند، باعث نیاز شدید به کمک در ریو گراند، ولی شده است. سالیناز گفت: کودکانی که همراه ندارند، معمولاً بین هفت تا ۱۳ سال هستند.

در گزارش سی بی اس نیوز آمده است که افسران پلیس اجازه بازداشت هیچ کسی (مهاجران غیرقانونی) را ندارند، بلکه آن‌ها را به سوی پایگاه گشت مرزی راهنمایی می‌کنند. به وضعیت برخی از مهاجران در اینجا زیر پل رسیدگی می‌شود و به آن‌ها پتو می‌دهند تا در زمانی که در انتظار هستند خود را با آن گرم نگه دارند. این گروه شامل بیش از ۲۴ نفر است که در تاریکی هوا، در حالی که بدنشان خیس آب است، خود را به اینجا رسانده اند. تعداد زیادی کودک خردسال بین آن‌ها وجود دارد که به مادرانشان چسبیده اند. همچنین چند کودک بین شان است که خودشان به تنهایی آمده اند.
خبرنگار سی بی اس درباره اینکه سرنوشت این کودکان چه می‌شود گفت: به وضعیت آن‌ها در چادر‌هایی مثل این که پشت سرم است یا زیر پلی که در گزارش دیدید رسیدگی می‌شود و آن‌ها از آنجا به گرمخانه ها، مثل گرمخانه‌ای که فردا در دالاس گشایش می‌یابد، منتقل می‌شوند. بعد یک سازمان فدرال دیگر مسئولیت رسیدگی به وضعیت آن‌ها را بر عهده خواهد گرفت و به دنبال اعضای خانواده یا قیم‌های احتمالی خواهد گشت که می‌توانند همزمان با تلاش برای درخواست پناهندگی در آمریکا از کودکان نگهداری کنند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار