موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
222302
۲۸ اسفند ۱۳۹۹

«حق آموزش»، از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین حقوق یک جامعه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حق آموزش از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین حقوق یک جامعه و کیفیت حیات آدمی، در گرو آموزش و یادگیری است.

به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی میرزایی درآئین امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزرات آموزش و پرورش با معاونت حقوقی رئیس جمهور در امور حقوقی حوزه آموزش و پرورش، که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات هیأت دولت صورت گرفت، با تبریک فرارسیدن سال جدید، اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار اظهار کرد: تفاهم بین دو دستگاه که عضو دولت هستند، جزو راهبردی‌ترین کارهاست، چرا که ما مأموریت‌های کلی برای تحقق اهداف کلان کشور داریم.

وی افزود: تخصصی شدن کارها، مجموعه‌ها را از هم دور و موجب کاهش هم‌افزایی شده و تلاش‌های بصورت موازی انجام می‌شود و نیاز است تا این اقدامات هم‌راستا شوند تا جامعه از منافع آن بهره‌مند شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از اهداف بنده در این دوره از وزارت آموزش و پرورش، گفت‌وگو با دستگاه‌های مختلف با اهداف مشترک برای کسب نتایج بهتر است و خوشبختانه امضای تفاهم‌نامه با معاونت حقوقی رئیس جمهور، از جمله آثار و نتایج این گفت‌وگو ها است.

حاجی میرزایی بیان کرد: مهم این است که هر دستگاه کاری که انجام می‌دهد در نسبت با دیگری لحاظ و در تقابل باهم به یک ترکیب هوشمندانه برسیم.

وی با اشاره به موضوعات مورد توافق در تفاهم‌نامه با معاونت حقوقی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی از حقوق مهم و جدی جوامع است و ما با یک پنجم جامعه، در شرایطی که بیشترین فراگیری را دارند در ارتباط هستیم واین قابلیت ممتازی است که می‌تواند درخدمت تحقق اهداف کشور قرارگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: حق حیات مهم است، اما کیفیت حیات مهم‌تر و این کیفیت، در گرو آموزش و یادگیری است چرا که به افراد مجال بروز و ظهور می‌دهد و هویت و شخصیت افراد شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی تأکید کرد: حق آموزش، از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین حقوق یک جامعه است و بزرگ‌ترین فرصت کشور در امر آموزش تحقق یافته است چرا که جامعه به گونه‌ای عمل می‌کند که آموخته است و اثربخشی و کارآمدی نهادها در کیفیت یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: نهاد تعلیم و تربیت عهده‌دار چنین مأموریت و مسئولیتی است و معتقدم که قاعده‌مندی است که یادگیری را حاصل می‌کند و اگر چارچوب روشنی برای نوع عمل و اقدام‌هایمان نداشته باشیم یاد نخواهیم گرفت و نمی‌توانیم اشتباهات را اصلاح کنیم و به همین دلیل تأکید کردم که قاعده‌مندی درست و سنجیده‌ای ایجاد و اعمال شود.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشوراست، گفت: املاک و اموال بسیار گسترده‌ای در کشور داریم که به دلیل اقتضائات زمان خود فاقد سند است و مصمم هستیم تا این املاک و اموال ساماندهی شوند و گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنقیح قوانین، تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش، قدیمی‌ترین شورا در کشور است که موقعیت قانونی برجسته‌ای دارد و در این حوزه، همراه با شورای عالی انقلاب فرهنگی، شروع به تنقیح قوانین کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار