موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222276
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستان کودکان اهواز

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: روزانه ۱۵ تا ۱۶ کودک بیمار بستری داریم و هنوز روند مراجعات کاهشی نشده است لذا از مردم درخواست داریم که موضوع بیماری کرونا را جدی بگیرند و پروتکلها را رعایت کنند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محسن علی سمیر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ کودک بیمار در بخش عادی این بیمارستان بستری هستند، همچنین ۹ کودک بیمار در بخش ICU هستند که چهار نفر آنها مثبت قطعی و پنج بیمار مشکوک به کرونا هستند.

وی افزود: متاسفانه هنوز شاهد ماسک نزدن بچه ها در خیابان ها هستیم که والدین باید به این موضوع اهمیت دهند و بر رعایت پروتکلها ، خودداری از خروج خود از خانه و بردن کودکان به بیرون و فضاهای عمومی، توجه کنند. اکثر کودکانی که درگیر این بیماری شده اند، قربانی بی توجهی والدین هستند و از طریق پدر و مادر مبتلا می‌شوند. همچنین حضور در دورهمی‌های خانوادگی و بازی در کوچه و پارک از دیگر عوامل ابتلای کودکان به این بیماری است.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: فقط کودکان زیر ۲ سال به ماسک نیاز ندارند و مابقی کودکان حتما باید از ماسک استفاده کنند که متاسفانه این موضوع کمتر رعایت می شود.

وی ادامه داد: وقتی با خانواده ها در این زمینه صحبت می کنیم به ما می گویند که از ماسک زدن خسته شده اند در حالی که چاره ای جز این کار نیست. متاسفانه بسیاری از والدین تصور می کنند که دورهمی های خانوادگی و رفتن به خانه پدربزرگ و مادربزرگ ها برای کودکان مشکل ساز نیست در حالی که این ترددها هم سلامت کودکان و هم سلامت پدربزرگها و مادربزرگها را به خطر می اندازد.

علی سمیر گفت: خوشبختانه در زمینه کمبود تخت مشکلی نداریم اما دوست نداریم که شاهد ابتلای کودکان به این بیماری باشیم.

وی عنوان کرد: ۲ هفته بعد از تعطیلات عید نوروز، احتمال تشدید و پیک بیماری را داریم لذا مردم و به ویژه والدین باید بادرک درست از شرایط غیرعادی جاری،  تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بیان کرد: قدرت واگیری ویروس نوع جهش یافته انگلیسی خیلی بیشتر از ویروس چینی است همچنین علائم تنفسی و گوارشی در آن شدیدتر است و تنها راه مقابله با انتشار آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خودقرنطینگی تا حد امکان است.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار