موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222273
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

اعضای بدن دومین کودک مرگ مغزی یک خانواده اهدا شد

خانواده بهرام‌پور که سال ۹۵ در اولین تجربه، اعضای سبحان بهرام‌پور، کودک ۴ ساله خود را به دنبال مرگ مغزی اهدا کردند، این بار با اهدای اعضای دختر دو ساله مرگ مغزی خود موافقت کردند.

به گزارش کودک پرس ،خانواده‌ای که پیش از این در سال ۹۵ اعضای بدن کودک مرگ مغزی شده خود را اهدا کرده بودند، امسال اعضای بدن دومین کودک خود را که دچار مرگ مغزی شده بود را نیز اهدا کردند.

۲۸ مرداد سال ۹۵ سبحان بهرام‌پور، به دنبال افت هوشیاری و بررسی‌های ویژه با تشخیص مرگ مغزی و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.
خانواده بهرام‌پور بعد از دو سال، ۲۸ مردادماه سال ۹۷ صاحب فرزند دختری به نام نازنین زهرا شدند. متأسفانه ۱۴ اسفند‌ جاری این دختر دو ساله که در حین بازی دچار افت هوشیاری و قطع تنفس شد، در آغوش پدر و با تنفس دهان به دهان مادر بدون هیچگونه علایم حیاتی در بیمارستان بوعلی پذیرش می‌شود.
اقدامات احیا بلافاصه شروع شده و کودک با بازگشت ضربان قلب برای مدت کوتاهی امید را در دل مادر و پدر زنده می‌کند، غافل از اینکه این بازگشت ضربان قلب امتحانی دیگر برای پدر و مادرش رقم می‌زند. تیم پزشکی بیمارستان بوعلی اقدامات درمانی در آی‌سی‌یو اطفال را تحت نظر متخصصان اطفال، قلب و نرولوژی آغاز می‌کنند، اما دوشنبه ۱۸ اسفندماه قلب کوچک نازنین زهرا از حرکت باز می‌ایستد. احیای مجدد این کودک ۲ ساله و عدم پاسخ به درمان‌ها او را در زمره کاندید‌های اهدای عضو قرار می‌دهد.
با توجه به تجربه قبلی خانواده بهرام‌پور این بار پدر کودک در اطلاع‌رسانی به کوردیناتور واحد فراهم‌آوری پیش قدم می‌شود. بعداز انجام معاینات و ویزیت متخصصان تیم واحد متأسفانه مرگ مغزی نازنین زهرا تأیید شده و پدر و مادر بلافاصله با اهدای عضو دومین فرزند خود موافقت می‌کنند.
نازنین زهرا کودک دو ساله، دومین اهدا کننده از خانواده بهرام‌پور و یازدهمین اهدا کننده واحد فراهم‌آوری دانشگاه در سال ۹۹ را به نام خود ثبت کرد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار