موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222261
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

رشد بازار کتاب روسیه مدیون کتاب‌های ادبیات کودک است

بسیاری از کتابفروشان و ناشران سفارش‌های کتاب کودک خود را افزایش داده‌اند چون فروش بالای این کتاب‌ها در دوران قرنطینه به طور عجیبی افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان مشاغل بسیاری از جمله صنعت چاپ و توزیع کتاب را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است ولی در روسیه کتابفروشان و ناشران از علاقه‌مندی روز افزون مردم این کشور به کتاب‌های ادبیات کودک به چشم‌انداز روشن بازار کتاب در این کشور امیدوار هستند. بسیاری از کتابفروشان و ناشران سفارش‌های کتاب کودک خود را افزایش داده چون فروش بالای این کتاب‌ها در دوران قرنطینه به طور عجیبی افزایش یافته است.

«دارینا یاکونیا» مدیر و موسس خانه انتشاراتی پولیندریا یکی از فعالان عرصه تولید کتاب‌های کودک در این کشور محسوب می‌شود و به عنوان ناشر موفق سال‌های اخیر روسیه می‌گوید که رشد کتاب‌های کودک و علاقه‌مندی به این کتاب‌ها ناشران و کتابفروشان را به آینده کتاب روسیه امیدوار کرده است ولی همین امر موجب مشکلاتی برای ناشران شده است که از مهمترین آنها حجم زیادی از کتاب‌های بی‌کیفیت و دارای محتوای ضعیف است.

یاکونیا می‌گوید کتاب‌های کودک ترجمه شده از زبان‌های دیگر با کیفیت بسیار پایین به طور قارچ‌گونه در بازار کتاب روسیه افزایش یافته است ولی هنوز هم رشد بازار کتاب می‌تواند مردم را به خرید کتاب‌های با کیفیت امیدوار کند. این ناشر روسی اعتقاد دارد هرچند زیرپوست صنعت چاپ و توزیع کتاب روسیه مشکلات بسیاری وجود دارد ولی چشم‌انداز روشنی برای بازار کتاب‌ در این کشور انتظار می‌رود.

«یوری شیپکوف» صاحب انتشارات کودک کریر پرس روسیه نیز همین اعتقاد را دارد و می‌گوید: البته ترجمه‌های خوب در حوزه ادبیات کودک به رشد این بازار کمک کرده است و همین امر موجب سوءاستفاده بسیاری از عوامل چاپ کتاب‌ شده است ولی باز هم امیدواری امسال بیشتر از عوامل مایوس‌کننده است.

آخرین آمارهای منتشر شده در کشور روسیه نشان می‌دهد 24 میلیارد روبل معادل 326 میلیون دلار گردش مالی بازار کتاب کودک در سال گذشته بوده است که کارشناسان این بازار امیدوارند در سال جاری بیشتر هم شود. گزارش اتحادیه ناشران روسیه نشان می‌دهد که بازار کتاب الکترونیک روسیه، اکنون در جایگاه سوم جهان جای گرفته است. این گزارش تنها آمریکا را که در مقام اول جای دارد و چین را که در مکان دوم قرار گرفته، بالاتر از روسیه معرفی کرده است.

در پنج سال گذشته روسیه قادر شده تا از بریتانیا و برزیل عبور کند و این جایگاه را به خود اختصاص بدهد. بازار کتاب الکترونیک روسیه هنوز در حال رشد سریع است و در سه چهارم اول سال قبل 25 درصد رشد را تجربه کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار