موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222251
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

تاکید بر بخش مستقل کودک در کتابخانه‌های عمومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد در کتابخانه‌‌های عمومی تاکید داریم بخش کودک مستقل باشد و کتاب مستقلی برای این قشر داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ،سیدعباس صالحی در حاشیه بیستمین برنامه گفت‌وگوی هفته با حضور وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه راه کتابخوانی بچه‌ها راهیابی آنان به کتابخانه‌هاست اظهار کرد: مساله کتاب و کتابخوانی مصرف فرهنگی بخشی از جامعه نیست این موضوع آینده فردای کودک و نوجوان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه با این نگاه وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش نگاه ویژه ای را در این مسیر داشته اند افزود: در کتابخانه‌‌های عمومی تاکید داریم بخش کودک مستقل باشد و کتاب مستقلی برای این قشر داشته باشیم.

صالحی عنوان کرد: هر مقداری بتوانیم رابطه کودکان و نوجوانان را با محیط کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های عمومی تقویت کنیم طعم شیرین کتابخوانی را می‌توانیم در این راستا ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه کتب آموزشی مسیری که داشته ایم این است که تابع مقررات عمومی هستیم این قوانین را شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده است این بدین معنی است که چند مورد برای اداره بررسی کتاب تعیین کردیم لذا ما به این مقررات محدودیم.

وی تاکید کرد در این مقررات به کار مشترک آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ نیاز داریم تا اگر موردی با کتب درسی همخوانی ندارد یا اطلاعات غلط آموزشی ارائه می‌دهد در قوانین جای بگیرد و اصلاحیه ای از سوی شورای انقلاب فرهنگی دراین باره درنظر گرفته شود.

صالحی درباره اینکه کتبی که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود برگرفته از کتب خارجی است افزود: از سال 89 به بعد مجوزی در این باره ندادیم این‌ها از قبل بوده اما باید متون آموزشی معتبر داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار