موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222200
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

افزایش ورودی کودکانِ کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان‌ از ۲ به ۱۱ درصد

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: میزان ورودی بیماران کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد نسبت به کل ورودی‌ها شده است در صورتی این درصد قبلا ۲ تا ۳ درصد بیشتر نبوده است.

به گزارش کودک پرس ،«نادر توکلی» معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران بیان کرد: روند بستری‌ها در هفته‌ی دوم اسفند که هنوز در آن هستیم، خیلی شرایط حادی ندارد و وردی سرپایی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته روند آرامی دارد.

وی ادامه داد: شدت بیماری هم همچنان تفاوت خیلی زیادی نداشته، اما موضوعی که تفاوت کرده، این است که میزان ورودی بیماران زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد کل شده است، در صورتی این درصد قبلا ۲ الی ۳ درصد بیشتر نبوده است، این یعنی میزان بستری در گروه سنی پایین بیشتر شده است که این موضوع نگران کننده است.

معاون درمان ستاد کرونا‌ی تهران در مورد وضعیت تخت‌های بیمارستانی، افزود: بیمارستان‌هایی که جزو بیمارستان‌های اصلی کرونا محسوب می‌شوند، معمولا بخش کرونای آنها در ساختمانی جدا از بخش‌های دیگر قرار دارد، اما با توجه به اینکه از هفته‌های بعد و ایام عید بیمارستان‌ها فقط خدمات اورژانسی ارائه می‌دهند مشکلی در زمینه تخت بیمارستانی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد کادر درمان واکسینه شده‌ی تهران، بیان کرد: واکسیناسیون برای بخش مراقبت‌های ویژه، اورژانس و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بوده و آمار کلی واکسیناسیون را دقیق نمی‌توانیم بگوییم ولی به ترتیب اولویتی که وزارت بهداشت اعلام کرده، زیر ۳۰ درصد کل پرسنل است.

توکلی در مورد تاثیر سفرهای مردم به استان های دیگر بر شرایط اردیبهشت ماه، ادامه داد: بر اساس شرایط ۲۵ اسفند ماه همه چیز برنامه ریزی می‌شود و بعد از آن رنگ بندی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه از استان تهران به نقاط دیگر تردد زیاد خواهد بود، اگر رعایت‌ها به درستی صورت نگیرد پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته‌ی سوم فروردین ماه ۱۴۰۰ با افزایش بار بیماری مواجه خواهیم شد، ولی هنوز چیزی اعلام نشده و چند روز آینده مشخص می‌شود.

توکلی در پایان افزود: در رابطه با ویروس جدید باید بگویم که ما همه‌ی بیماران را تست نمی‌کنیم، بلکه فقط موارد مشکوک را تست می‌کنیم ولی قطعا ویروس جهش یافته نسبت به نوع غیرجهش یافته بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث پیچیدگی روند درمان خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار