موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
222181
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

اجرای برنامه جذاب برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ضروری است/ مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریتی است

حجت الاسلامی کریمی تبار با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور، ناشی از ضعف مدیریت داخلی است، گفت: قدم برداشتن در زمینه تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان استثنایی ارزشمند و توفیق الهی است.

به گزارش کودک پرس ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۹ اسفند) در دیدار «سید جواد حسینی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با تسلیت  سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: استان ایلام، مشهد شهدای کشور است و مزین به خون مهاجرینی است که برای دفاع از اسلام و انقلاب به این استان آمدند و جانانه از کیان اسلامی دفاع کردند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انسان دارای ۲ بُعد جسمانی و روحانی است، تصریح کرد: ارزش انسان هیچگاه به جسم نیست، لذا چنانچه عضوی از بدن انسان  بر اثر هر حادثه ایجدا شود یا مقابله به مثل صورت می گیرد و یا بحث دیه مطرح می شود اما انسانیت چیزی نیست که با پول ارزش گذاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان استثنایی دارای مشکل جسمانی هستند، اما خداوند وقتی عضوی را می گیرد با نعمتی دیگر جبران می کند، یادآور شد: با وجود مشکلاتی که در زمینه آموزش و پرورش این کودکان وجود دارد، خدمت رسانی به این قشر توفیق الهی و  بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به کاستی های موجود در زمینه تامین عدالت اجتماعی و برخورداری حداقلی دانش آموزان مناطق مختلف کشور از فضای آموزشی، گفت: دغدغه بیشتر خانواده ها علم آموزی و رقابت های کنکوری است، در حالی که اکثرا این قشر، با چالش های تربیتی مواجه می شوند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نیازمند برنامه های جدی با جذبه کافی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان هستیم، افزود: خالی ماندن فضای مساجد از طیف نوجوانان و جوانان یکی از مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه  دشمن هیچگاه در پی مطرح کردن توانمندی های ما نیست بلکه به دنبال پررنگ جلوه دادن نقاط ضعف است، تصریح کرد: امروز با وجود مشکلات اقتصادی و گرانی های ناشی از تورم، تحریم و عقب ماندگی های جنگ تحمیلی، در رشته های مختلف عمی و قناوری، با بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی رقابت جدی داریم.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور، ناشی از ضعف مدیریت داخلی است، افزود: با تغییر در بدنه مدیریت کلان کشور و امداد غیبی الهی بسیاری مشکلات قابل حل است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان  خاطرنشان کرد: نقش تربیتی بالاترین امانتی هایی است که خداوند در دست معلمان و سیستم آموزشی قرار داده است، امید است قدر این نعمت الهی را با آموزش و پرورش صحیح ادا کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار