موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222175
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

سندرز: آمریکا دارای بالاترین میزان کودکان فقیر درجهان است

برنی سندرز سناتور کهنه کار ایالت ورمونت درتوئیتی نوشت: آمریکا بالاترین شمار کودکان فقیر در کل جهان را داراست.

به گزارش کودک پرس ،سندرز که دو بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ آمریکا شده بود و یکی از منتقدان سر سخت نظام سرمایه داری در این کشور است، با اشاره  به بسته کمک های مالی دوران کرونا که به تازگی از سوی کنگره به تصویب رسید، در توئیتی نوشت که سرانجام آمریکا چشمان خود را بر روی این واقعیت گشود که آمریکا دارای بالاترین نرخ  کودکان فقیر درجهان است.

بنابراین گزارش سندرز در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: بسته کمک های مالی آمریکا سرانجام به بحرانی که این کشور مدت ها آنرا نادیده انگاشته بود، پرداخت؛ نرخ کودکان فقیر در آمریکا بیش از هرکشور دیگری بر روی زمین است.

سندرز درادامه نوشت: بله ما سرانجام قرار است کمکی واقعی به کودکان آمریکایی انجام دهیم.

اشاره سندرز به این بخش از بسته کمک های مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دوران کرونا است که نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد در بخشی از آن  کمک مالی به والدینی که دارای فرزند هستند در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، سوای از پرداخت یک مورد چک کمک های مالی به خانواده های کم در آمد در دوران همه گیری ویروس کرونا، قرار است هرماه به خانواده های آمریکایی  کمک هزینه ای برای کودکان آنان نیز در نظر گرفته شد و چک هایی دراین زمینه بطور ماهانه پرداخت شود.

به گزارش تارنمای آمریکایی «آمریکا پراگرس دات اُرگ»   (americanprogress.org)  در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴.۴ درصد از کودکان آمریکایی زیر ۱۸ سال، در آمریکا زیر خط فقر به قرار دارند.

درهمین حال تارنمای خبری «دفاع از کودکان» (childrensdefense.org)  گزارش داد: کودکان فقیرترین قشر درجامعه آمریکا هستند، بنابر داده ها سال ۲۰۱۸ میلادی از هر شش کودک یک نفر آنها در فقر به سر برده که این رقمی حدود ۱۱میلیون و ۹۰۰ هزار کودک  در سراسر آمریکا محسوب می شود، نرخ فقر کودکان در آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶درصد اعلام شده بود.

به گزارش ایرنا، مجلس سنا آمریکا شنبه گذشته طرح ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن رییس جمهوری این کشور در راستای خروج اقتصاد واشنگتن از بحران کرونا را با وجود ۴۹ رای مخالف جمهوریخواهان به تصویب رساند.

مجلس سنا  با ۵۰ رای موافق از سوی دموکرات ها و ۴۹ رای مخالف جمهوریخواهان در نهایت طرح کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا را تصویب کرد.

بسته کمک های مالی شامل چک های هزار و ۴۰۰ دلاری می شود که به آن دسته از افراد و خانواده های آمریکایی که در دوران کرونا درآمد سالانه ای کم تر از ۷۵هزار دلار دارند، تعلق می گیرد.

این بسته حمایتی همچنین قصد کمک به ایالت ها، مراکز دولتی محلی و مدارس و همچنین توزیع واکسن کرونا در سراسر آمریکا  را دارد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا یک چهارم مبتلایان در سطح جهان را به خود اختصاص داده است، از ۱۱۷ میلیون و ۷۵۱هزار فرد مبتلا در جهان، بیش از ۲۹ هزار و ۷۴۴ فردمبتلا در آمریکا وجود دارد.

تاکنون در آمریکا بیش از ۵۳۸ هزار نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار