موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222153
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

وزیر تعاون : ۲۸۷ هزار نوزاد و کودک کشور از معلولیت نجات یافتند

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح غربالگری کودکان و نوزادان در کشور گفت : با اجرای این طرح در سال های اخیر از معلولیت ۲۸۷ هزار نوزاد و کودک جلوگیری شد.

به گزارش کودک پرس ،محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از خط ۲ متروی کرج که با مشارکت شرکت سابیر و ابسته به سازمان تامین اجتماعی در دست ساخت است ، افزود: با اجرای طرح غربالگری

این تعداد نوزاد و کودک که دارای نوعی مشکل جسمی بودند از  نابینایی ، کم بینایی و ناشنوایی آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی تاکید کرد که اگر این مشکلات جسمی این نوزادان و کودکان به موقع تشخیص داده نمی شد در آینده  نیزبه فهرست جامعه معلولان کشور اضافه می شدند.

وی بیان داشت : غربالگری ژنتیکی یکی از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها است که از افزایش جمعیت معلولان کشور جلوگیری می کند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی ۲ هزارو۴۹۲ مرکز مثبت زندگی در کشور، گفت : با گشایش این مراکز خدمات رسانی به جامعه مددجویی تحت پوشش سازمان بهزیستی  ارتقا یافته است.

شریعتمداری افزود: یکی از بهترین کارهای دولت تدبیر و امید ساماندهی خدمت رسانی به جامعه مددجویان بهزیستی است .

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۱.۵ میلیون نفر مددجو و معلول که اعضای خانواده های آنان بیش از ۶ میلیون نفر است، از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی بیان داشت : برای ساماندهی خدمات رسانی به این قشر مراکز مثبت زندگی راه اندازی شده تا بتوان به بهترین شکل ممکن به آنان خدمات ارائه کرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  گفت : فعالیت  و خدمات رسانی در بهزیستی خانواده محور و پیشگیرانه بوده که  با تاسیس ۲ هزارو۴۹۲مرکز مثبت زندگی ، خدمات را  به شهرها ومحلات برده ایم و این کار انجام شده است .

شریعتمداری بیان داشت: از چهار ماه پیش همه اپلیکیشن ها و نرم افزارهای  لازم در اختیار مراکز مثبت زندگی و جامعه هدف آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع در فازمقدماتی تمام مشکلات این مراکز رفع شده و هر کدام با ۴۵۰ مخاطب خود ارتباط خانه به مرکز برقرار می کنند.

شریعتمداری گفت :  برای اولین بار است که این کار در کشور  صورت می گیرد و جامعه هدف بهزیستی می توانند به راحتی نیازهای خود را مطرح کنند.

وی بیان داشت : وزارت تعاون ، رفاه و امور اجتماعی در بخش های مختلف طرح های رفاهی و عمرانی  مربوط به خود را رصد می کند و دراین زمینه تمام معاونان این وزارتخانه برای رسیدگی به امور رفاهی مناطق محروم و کم برخوردار کشور ماموریت پیدا کرده اند.

شریعتمداری افزود: از معاونان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواسته شد تا هر کدام مسوولیت یکی از استان های کمتر برخوردار کشور را بر عهده بگیرند و سفرهایی به این استان ها صورت می گیرد .

وی ادامه داد :  پس از بررسی نیازهای مناطق کم برخوردار،  تصمیماتی صورت می گیرد تا چرخ حرکت فعالیت خدمت رسانی دولت در حوزه فعالیت های رفاهی،  خدماتی امدادی،  بیمه ای و یا فعالیت های اقتصادی وابسته به آن سرعت مضاعف پیداکند.

وی بیان داشت : تلاش ها براین است تا در بعضی از زمینه ها ریل گذاری صورت بگیردوقدم هایی برای آیندگان برداشته شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار