موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222150
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگزار شد

اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: موضوع این همایش دغدغه اجتماعی است به همین دلیل مورد استقبال پژوهشگران و محققان قرار گرفته است.

داود سیف‌زاده با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است، افزود: موضوع همایش، موضوع مهمی است که می‌تواند در تشخیص، پیشگیری و درمان آسیب‌های روانی کودکان و نوجوانان مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر غلبه فضای مجازی بر فضای حقیقی، کم شدن تعداد جمعیت کودکان و مواردی ازاین‌دست سبب شده است که در زمینه روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان به کارهای تحقیقی و پژوهشی احساس نیاز شود.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: دین اسلام همه مسائل موردنیاز بشر از طریق وحی، قرآن و رفتار ائمه اطهار را تبیین کرده است.
وی با بیان اینکه تربیت نسل بشر مورد عنایت خود ذات مقدس اقدس الهی قرار گرفته است، تصریح کرد: اولین فرد برای تربیت انسان پیامبر اکرم (ص) بوده است که از طرف خداوند متعال برای هدایت و تربیت بشر فرستاده شده بود.

حسنی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات، تکوین شخصیت انسان در سه دوره پیش از انعقاد نطفه، دوران رحم و دوران شیردهی انجام می‌شود، ادامه داد: شناخت خالق و توحید باید توسط والدین به کودکان آموزش داده شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: محبت به کودکان و لقمه حلال دادن به آنها در تکوین شخصیت کودکان مؤثر است.

ارسال 400 مقاله به همایش
محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: اگر مبانی اعتقادی و دینی را با سبک‌های تربیتی عجین کنیم، آسیب‌های تربیتی کمتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: یک شهریورماه دبیر علمی همایش این همایش را پیشنهاد دادند و با وجود زمان کم و اطلاع‌رسانی‌های مناسب حدود  ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه رسید.

رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان اضافه کرد: با داوری اساتید دانشگاه‌های مختلف ۳۳۰ مقاله پذیرش شد.
نریمانی ابراز امیدواری کرد: نتایج این پژوهش‌ها بتوانند کمک‌حال خانواده‌ها به‌خصوص در شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ باشد.

وی افزود: آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان، ابزارهای ارزیابی در روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان، ارزیابی، تحلیل و تشخیص بالینی کودکان و نوجوانان، مداخلات روان‌شناختی در اختلالات کودکان و نوجوانان، مداخلات مذهبی و معنوی در اختلالات کودکان و نوجوانان، خانواده و مشکلات روان‌شناختی کودکان و نوجوانان، اخلاق در روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان، پیشگیری، بهزیستی و ارتقای سلامت در کودکان و نوجوانان و رویکردهای نوین به مشاوره و روان‌درمانی کودکان و نوجوانان از جمله محورهای این همایش بود.

دکتر پرویز مولوی فوق‌تخصص روانپزشک کودکان و نوجوانان و سخنران کلیدی این همایش هم گفت: ترس، نگرانی‌های بیش از حد و اضطراب در زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است و والدین برای کنترل این موارد باید ۸ پروتکل تدوینی یونیسف را رعایت کنند.

وی ادامه داد: خوب کردن حال والدین و خانواده، بازکردن فضا برای کودکان جهت ابراز احساسات و صحبت‌های کودکان، صادق بودن با کودکان، خوب نشان‌دادن حال خانواده، مسخره نکردن کودکان، ارتباط منطقی بین تکالیف مدرسه، بازی و زمان استراحت برقرار کردن و داشتن جمع خانوادگی این ۸ راهکار هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار