موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
222147
۱۸ اسفند ۱۳۹۹

شناسایی ۷۲ کودک کار دراستان همدان/ هیچ مورد مبتلا به کرونا در این کودکان گزارش نشده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از شناسایی و پذیرش ۷۲ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،زهره بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان درنشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بااشاره به اینکه ۷۲ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون شناسایی وپذیرش شده اند، بیان کرد: از این تعداد، ۶۸ مورد پسر و ۴ مورد دختر هستند.

او با بیان اینکه در بین این کودکان، هیچ موردی از ابتلاء به کرونا گزارش نشده است ودر خصوص حمایت‌های صورت گرفته از این کودکان نیز گفت: بیشتر حمایت‌هایمان در قالب برنامه‌های آموزشی است و مرکز اقامتی ۲۴ ساعته در استان همدان نداریم چرا که کودکان کار در درون خانواده‌ها زندگی می‌کنند و به آن‌ها کمک معیشتی می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه به همین منظور، یک مرکز به صورت روزانه در شهرستان همدان فعالیت دارد، عنوان کرد: بخشی از برنامه‌های حمایتی وآموزشی مختص خانواده‌های این کودکان بوده و رشد محور است.

او یادآور شد: در این برنامه‌ها تمام ابعاد زندگی کودک کار مدنظر است و بحث‌های خودمراقبتی، تربیتی، اجتماعی، معنوی و روانی  در این برنامه‌ها گنجانده شده و بسته‌های غذایی نیز تاکنون با همکاری خیرین بین خانواده‌های آنان توزیع شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان به اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با درگیری کودکان کار با ویروس کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه بسته‌های بهداشتی در دو نوبت در ماه بین کودکان کار شناسایی شده، توزیع شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار