موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222132
۱۸ اسفند ۱۳۹۹

بازگشایی مدارس ابتدایی در انگلیس

کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در استان کنت (Kent) در جنوب شرقی انگلیس نخستین افرادی هستند که امروز پس از مدت‌ها معلمان خود را می‌بینند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از خبرگزاري فرانسه، دانش آموزان مقطع ابتدایی در انگلیس پس از پشت سر گذاشتن قرنطینه سوم در این کشور، از صبح روز دوشنبه (امروز) به مدرسه باز خواهند گشت.
این نخستین گام مهم در برنامه دولت انگلیس برای برون رفت تدریجی کشور از قرنطینه سوم است که لندن از ماه ژانویه به منظور مقابله با ویروس همه گیر کرونا اعمال کرد.
کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در استان کنت (Kent) در جنوب شرقی انگلیس نخستین افرادی هستند که امروز پس از مدت‌ها معلمان خود را می‌بینند. دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان قرار است از هفته آینده به سر کلاس‌های درس بروند.
به جز فرزندان کارمندان کلیدی، همه دانش آموزان انگلیسی در سال ۲۰۲۱ فقط یک روز تحصیل کردند. پس از آن بود که دولت قرنطینه سوم را بسیار سختگیرانه‌تر از قرنطینه قبلی اعمال کرد تا مانع انتشار سویه جدید و مسری‌تر ویروس کووید-۱۹ در استان کنت شود.
نخست وزیر انگلیس در برابر کاهش آلودگی‌ها و کاهش شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها، اواخر ماه فوریه برای بازگشایی مدارس چراغ سبز نشان داد. این، نخستین مرحله از برنامه گسترده دولت انگلیس برای خروج تدریجی از محدودیت‌هایی است که برای اقتصاد کشور ویرانگر است.
وی روز یکشنبه هنگام بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در لندن اعلام کرد: “من فکر می‌کنم ما آماده هستیم؛ (کودکان) می‌خواهند به مدرسه بازگردند؛ آن‌ها این نیاز را احساس می‌کنند. ”
نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز خرسندی از اجرای قرنطینه سوم در کشور افزود: “گام بلندی در نقشه راه ما برای برون رفت از قرنطینه برداشته شد که امیدواریم نقشه راهی به سوی آزادی باشد”.
دولت انگلیس اعلام کرد به کمک کارزار گسترده واکسیناسیون امکان ملاقات‌های شش نفره در بیرون از منزل از تاریخ ۲۹ مارس وجود دارد. قرار است کافه ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیر ضروری نیز در تاریخ دوازدهم آوریل بازگشایی شود.
تاکنون ۲۲ میلیون نفر در انگلیس دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار