موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222120
۱۸ اسفند ۱۳۹۹

واکسیناسیون ۲۵ هزار کودک هرمزگانی برای فلج اطفال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در استان، ۲۵ هزار و ۹۲۲ کودک زیرپنج سال برابر این ویروس واکسینه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از ایرنا،  دکتر محمود حسین‌پور اظهار کرد: این طرح همچون سال‌های گذشته در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن در آخرین روزهای بهمن اجرا شد و در حال حاضر نیز مشغول انجام مرحله دوم آن هستیم.

امسال واکسیناسیون فلج اطفال در سه شهرستان شرقی هرمزگان شامل جاسک، بشاگرد و رودان توسط ۲۷۶ گروه دو نفره از نیروهای بهداشتی انجام می‌شود.  به دلیل مشاهده نوع دو فلج اطفال در کشورهای همسایه و با توجه به تردد برخی اتباع این کشورها به شهرستان‌های مذکور، اجرای طرح واکسیناسیون در این شهرها الزام یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: پارسال واکسیناسیون فلج اطفال در استان اجرا و طی آن بیش از ۲۱۰ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر هرمزگان برابر این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون بهترین راه ریشه کنی بیماری‌هایی نظیر فلج اطفال است و امسال در اجرای این طرح کودکان متولد ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ به بعد، واکسن (قطره خوراکی فلج اطفال) دریافت می‌کنند.  هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این طرح انجام شده و از خانواده‌ها نیز خواستاریم تا در صورت حضور نداشتن در منزل به هنگام مراجعه ماموران بهداشت، برای انجام واکسیناسیون فرزندان زیر پنج سالشان به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار