موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222117
۱۸ اسفند ۱۳۹۹

یونیسف: شیوع کرونا باعث ازدواج اجباری میلیون‌ها کودک خواهد شد

سازمان ملل متحد هشدار داد یکی از اثرات بلندمدت شیوع کووید۱۹ ازدواج اجباری کودکان است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از فرانس۲۴؛ صندوق کودکان ملل متحد-یونیسف- در گزارشی اعلام کرد: تبعات ناشی از شیوع کووید۱۹ در جهان بسیار فراتر از حد تصور است؛ یکی از این نتایج، ازدواج کودکان در یک دهه آینده خواهد بود. یونیسف در این گزارش خاطرنشان کرد: بیکاری، استرس اقتصادی، فقر، بسته شدن مدارس، بارداری و فقدان والدین از دلایلی است که می‌توان فهمید در سالهای آینده، آمار ازدواج کودکان به شدت افزایش خواهد یافت.

یونسیف در این گزارش که کووید۱۹: یک تهدید برای مقابله با ازدواج کودکان نام دارد افزود: شیوع کووید ۱۹ و نتایج ناگزیر آن میلیون‌ها دختر را که در جوامع فقیر و آسیب‌پذیر به دنیا آمده و رشد خواهند کرد در معرض ازدواج اجباری قرار خواهد داد. اگر نتایج این گزارش محقق شود یکی از بدترین ضربه‌ها در راه مبارزه با ازدواج کودکان در جهان رقم خواهد خورد؛ چه اینکه در چند سال گذشته تعداد این ازدواج‌ها ۱۵ درصد  کاهش یافته است. ازدواج کودکان از هر ۴ کودک یک نفر بوده که الان از هر ۵ کودک به یک نفر رسیده است.

«هنریه‌تا فور» مدیر اجرایی یونیسف گفت: بسته شدن مدارس و قطع ارتباط دختران با دوستان و شبکه‌های حمایت‌گر باعث نابودی دستاوردهای جهانی در راه مبارزه با ازدواج کودکان خواهد شد. شیوع کووید۱۹ و در خانه ماندن دختران باعث خواهد شد تا آنها در معرض خشونت‌های جنسی و جسمی، بارداری ناخواسته و حتی قتل قرار گیرند.

یونیسف تخمین زده اکنون ۶۵۰ میلیون دختر و زن در کل جهان وجود دارند که در کودکی ازدواج کرده‌اند که نیمی از آنها در هند، بنگلادش، برزیل، اتیوپی و نیجریه هستند. یونیسف از کشورها خواسته تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و نجات کودکان از کودک-همسری را اتخاذ کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار