موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222080
۱۷ اسفند ۱۳۹۹

جمع‌آوری و ساماندهی ۳۲۰ کودک کار و خیابان در مشهد

مدیر برنامه‌ ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد گفت: در سه ماه گذشته ۳۲۰ کودک کار و خیابان در مشهد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و این کار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام کودکان کار و خیابان ادامه خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ،نیره عابدین‌زاده در حاشیه مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود: مدیریت و راهبری طرح که سایبان مهر نام‌گذاری شده، با دستگاه قضایی است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در اجرای این طرح، همکاری دارند.

وی، بهزیستی، شهرداری، خیرین، تعدادی از داوطلبان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد مشهد را همکاران طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان برشمرد و گفت: این طرح در سال‌های گذشته و به صورت بین دستگاهی انجام می‌شده ولی به جهت ناهماهنگی بین دوایر دخیل در طرح، خروجی نتیجه‌بخشی نداشته است.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: جلسات کارشناسی این طرح با مدیریت جدید، از آبان‌ماه گذشته شروع شد و کار اجرایی از آذرماه آغاز گردید و اکنون در سومین ماه اجرا هستیم که نتیجه‌ی آن علاوه بر توانمندسازی کودکان و خانواده‌هایشان، دستگیری و تشکیل پرونده‌ی کیفری برای ۱۴ لیدر و سوء استفاده کننده از کار کودکان بوده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد در این گفتگو همچنین از پلمپ ۱۵ انبار ضایعات در مناطق مختلف مشهد خبر داد و گفت: بازگشایی این انبارها منوط به داشتن شرایط و رعایت موازین قانونی بود که دو واحد از این مراکز تا کنون واجد این شرایط شده و بازگشایی شده‌اند اما بقیه‌ی این انبارها همچنان پلمپ هستند تا تکلیف قانونی آنها مشخص شود.

عابدین‌زاده در زمینه‌  مراحل اجرای طرح ساماندهی گفت: در جنبه‌  اجرایی، مرحله اول از جمع‌آوری کودکان معابر و چهارراه‌ها آغاز شد و سپس به کودکانی که در انبارهای ضایعات به کار گرفته می‌شدند پرداختیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار