22204
۳۰ مرداد ۱۳۹۶

ماده ای غذایی که برای سلامتی کودک ضرر دارد

تحقیقات محققان آمریکایی نشان داد که 43 کودک با شرایط خاص مانند چاقی و فشار خون درگیر هستند.محققان به مدت 9 روز برای آن ها رژیمی را در نظر گرفتند که فاقد قند وشکر بود و در عوض مصرف میوه و سبزیجات را جایگزین این مواد خوراکی کردند تا روند تغذیه آنها را تغیر دهند.

به گزارش کودک پرس ،  تحقیقات محققان آمریکایی نشان داد که 43 کودک با شرایط خاص مانند چاقی و فشار خون درگیر هستند.محققان به مدت 9 روز برای آن ها رژیمی را در نظر گرفتند که فاقد قند وشکر بود و در عوض مصرف میوه و سبزیجات را جایگزین این مواد خوراکی کردند تا روند تغذیه آنها را تغیر دهند.

نتایج حیرت انگیز

مدیر این پژوهش و متخصص غدد درون ریز مربوط به کودکان رابرت لوستینگ ( Robert Lustig) در مورد این تحقیق گفت: نتایج به دست آمده حیرت انگیز بود. اگر چه کودکان به مقدار مساوی و یکسان کالری دریافت کرده بودند، اما حذف کردن قند و شکر از رژیمغذایی آن هاوضعیت فاکتور های مختلف بدن آن ها مثل فشار خون، قند خون، میزان چربی(LDL) را بهبود بخشیده بود . به علاوه وزن آن هادر این دوره ی زمانی کمتر شد و لاغرتر شدند همچنین در حین گذر این دوره زمانی بهمحققان می گفتند که با این رژیم غذای کم شکر احساس راحتی می کنند.

ضرر قند و شکر

رابرت ادامه داد: قندوشکر نه بخاطر مقدار زیاد انرژی و کالریشان و اثرات موثر در چاقی بلکه به علت شکر وقند بودن برای بدن مضر هستند.تحقیقات نشان داد که مصرف قند وشکر در رژیم غذایی خانواده ها در تنظیم فاکتور های سلامتی دارای تاثیرات منفی است و در فرصت های مناسب در هنگام تهیه مواد غذایی باید به جدول ارزش غذاییآن ها توجه شود و میزان قند و شکر آن را در نظر گرفت.

فقط به میزان کالری دقت نکنید!

این محقق آمریکایی افزود: وقتی درحال استفاده از مواد غذایی دارای قند وشکر هستید فقط به میزان کالری آن دقت نکنید بلکه علاوه بر آن به این امرتوجه کنید که کالری قند وشکر بدترین کالری است.

مرجع : برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار