موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221979
۱۴ اسفند ۱۳۹۹

کرونا و کسادی بازار مهد کودک‌ها / ۶ هزار نوآموز در شاد حضور ندارند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ۱۸ هزار نوآموز استان ۶ هزار نفر در سامانه شاد حضور ندارند.

به گزارش کودک پرس ،با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها پای آموزش‌ها به بستر فضای مجازی و شبکه شاد باز شده است.

هر چند مشکلاتی مانند نداشتن گوشی هوشمند و اختلال در سامانه شاد کام بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها را تلخ کرده اما به ناچار تنها راه ممکن برای تحصیل دانش آموزان و نوآموزان است.

در این شرایط عده‌ای از والدین نوآموزان پیش دبستانی از حضور فرزندشان در این پروسه آموزشی امتناع کرده و از حضور در شبکه شاد سر باز زدند.

زمانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشد فکری کودکان از ۳ سالگی شروع شده و عمده فعالیت آن‌ها به صورت بازی‌های کودکانه است، گفت: در پیش دبستانی بازی و آموزش توامان است که نقش بسزایی در اعتماد به نفس آن‌ها دارد.

او افزود: حضور نوآموزان در پایه پیش دبستانی الزامی نیست، اما در صورت عدم حضور امکان دارد کودک در دوران دبستان با مشکلات عاطفی و روانی مواجه شود.

زمانی ادامه داد: پرورش مهارت‌های جسمی – حرکتی -ذهنی، انس با قرآن، پرورش ذوق هنری و زیبا شناختی، آشنایی با محیط زیست و علاقه به طبیعت از جمله توانمندی‌هایی است که نوآموزان آن را فرا می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی والدین اهمیت پیش دبستانی را نادیده می‌گیرند، بیان کرد: ۱۸ هزار و ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی داریم که از این تعداد تنها ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های مجازی را فرا می‌گیرند.

او اظهار کرد: نوآموزان می‌توانند آموزش‌های ارائه شده را به صورت آنلاین و آفلاین در بستر شاد دنبال کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار