موقعیت فعلی شما : خانه/کنوانسیون حقوق کودک
221943
۱۴ اسفند ۱۳۹۹

نوزدهمین کنفرانس مدرسه فصلی حقوق کودک در خراسان جنوبی برگزار شد

در مراسمی سی اُمین کنفرانس تخصصی و نوزدهمین مدرسه فصلی حقوق کودک استان با حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،حمید ملانوری صبح امروز در سی اُمین کنفرانس تخصصی و نوزدهمین مدرسه فصلی حقوق کودک استان که با حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد اظهار داشت: کودک موجودی است که زندگی خویش را در دامن پرمهر و عاطفه والدین آغاز می‌کند و از شخصیتی بسیار لطیف و ظریف برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اولین شخصیت اجتماعی انسان در دوران  کودکی شکل گرفته و به جامعه عرضه می‌شود.

وی افزود: ظرافت و لطافت شرایط خاص دوران کودکی باعث می‌شود این قشر به عنوان آسیب پذیرترین گروه جامعه معرفی شوند بنابراین از عوامل مختلف تأثیر می‌پذیرند و بر اثر ناملایمت‌ها و گرفتاری‌هایی نظیر اعتیاد، طلاق، جنگ‌ها حقوق کودکان نقض می‌شود.

ملانوری تأکید کرد: آنچه از رفتار انسان‌ها در جامعه دیده می‌شود، بازتابی از دوران کودکی آنهاست.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات بشری را باید در دوران کودکی جست اظهار داشت: بسیاری از چالش‌های جامعه بشری، مربوط به اشکالات و نواقصی است که بر تعلیم و تربیت در دوران کودکی انسان‌هاست.

وی افزود: همه کودکان مثل بزرگترها از حقوقی مثل تغذیه، آموزش، بهداشت، سلامت تفریح و بازی مناسب باید برخوردار باشند.

ملانوری، داشتن حرمت، کرامت و عزت انسان‌ها را از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی و از آرمان‌های حضرت امام(ره) عنوان و تصریح کرد: در همین راستا نیز در حوزه اجرا علاقه‌مندیم که جامعه به سمت توسعه پایدار و همه جانبه حرکت کند تا مردم،  زندگی آرمانی و الهی را در کمال رفاه تجربه کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به همین دلیل است که بیشتر از جوامع دیگر به موضوع تعلیم و تربیت جامعه که اساس آن دوران کودکی است، توجه داریم.

ملانوری ادامه داد: آن چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد، محصول کار جمعی اجتماع است پس باید تعلیم و تربیت به شکلی انجام شود که باعث خودباوری، اعتماد به نفس،  قدرت ریسک پذیری در کودکان شود تا زمانی که به سن جوانی می‌رسند با قدرت ریسک پذیری و اعتماد به نفس بالا، جامعه را اداره کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار