موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221930
۱۲ اسفند ۱۳۹۹

علی اکبر شیرکوند: آمار مطالعه در کودکان زیر دبستان بیشتر از رده های سنی دیگر است

علی اکبر شیرکوند در دیدار با اعضا و مدیر مسئول انتشارات ماه پیشونی واقع در باغ کتاب گفت: فرهنگ مطالعه بسیار حائز اهمیت است و باید در این خصوص کاری اساسی صورت پذیرد؛ و پیشنهاد اینجانب گنجاندن زنگ مطالعه در مدارس آموزش و پرورش است.

به گزارش کودک پرس ،طوسی مسئول انتشارات ماه پیشونی در این دیدار اشاره نمود: با توجه به موجودی عناوین کتاب در حوزه کودک می توان به راحتی دریافت که سرانه مطالعه در رده سنی زیر دبستان به مراتب از رده های سنی دیگر بالاتر است؛ زیرا خانواده ها در فرهنگ مطالعه برای فرزندان خود وقت بیشتری صرف میکنند؛ آمار نشان میدهد 19درصد افراد زیر دبستان فروش 25درصدی از عناوین کتاب را به خود اختصاص داده است در صورتیکه در رده سنی نوجوان این آمار کاملاٌ برعکس می باشد.

وی در ادامه گفت: مبنای انتشارات ماه پیشونی ویترین بزرگ برای کودکان است چرا که عرضه از لحاظ جلد امکان پذیر است نه از روی عطف کتاب.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران نیز در این دیدار گفت: ارشاد شهر تهران با توجه به سیر مراحل اخذ مجوز پروانه نشر در تلاش است که از این بخش حمایت ویژه ای را انجام دهد و این امکان با تعاملی که با انجمن ناشران کودک و نوجوان در حال شکل گیری می باشد محقق خواهد شد. بنا داریم که با کلاسهای آموزشی به متقاضیان انتشارات در بخش کودک و نوجوان با همکاری انجمن ناشران کودک و نوجوان سهم خود را به معنای حمایت جامه عمل بپوشانیم.

در پایان علی اکبر شیرکوند به همراه عطایی مسئول انتشارات شهر تهران و فروغی مدیر عامل انجمن ناشران کودک و نوجوان از انتشارات ماه پیشونی واقع در باغ کتاب بازدید نمودند.

گفتنی است؛ انتشارات ماه پیشونی واقع در باغ کتاب دارای 35هزار عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان می باشد که از پرتیراژترین ناشران در حوزه کودک و نوجوان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار