موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221897
۱۲ اسفند ۱۳۹۹

‌نمی‌توانیم تعلیم و تربیت را در فضای مجازی پیش ببریم

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند برای انسان اهدافی قرار داده است و آدمی بار سنگین امانت را بر دوش می‌کشد.

به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی با اشاره به اینکه بنده هم عضوی از خانواده امور تربیتی هستم، اظهار کرد: خداوند برای انسان اهدافی قرار داده است و آدمی بار سنگین امانت را بر دوش می‌کشد.

او ادامه داد: انسان موجودیت بالقوه‌ای دارد که باید آن را به فعلیت برساند و اگر قرار است چرخ هستی بر مدار خود بچرخد تربیت باید وجود داشته باشد.

جریان امور تربیتی پایان ندارد

وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به غایت خود نمی‌رسد، گفت: امور تربیتی عرصه گسترده و بی‌نظیری برای خلاقیت و نوآوری است که ما در این عرصه ضامن تربیت هستیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه ارزیابی امور تربیتی با تحقق تربیت امکان‌پذیر است، تاکید کرد: شبکه شاد و تلویزیون ابزاری برای تحقق یادگیری علم هستند، اما نمی‌توانیم تعلیم و تربیت را در فضای مجازی و تلویزیون پیش ببریم.

او بیان کرد: طرح هر دانش‌آموز یک نقش و مهارت اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود. درخواست دارم تمام مدیران کل استان‌ها کاری کنند که این هدف محقق شود.

جذب ۸ هزار مشاور برای مدارس

در ادامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط کرونا با زیست بوم جدید فعالیت‌های این حوزه اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. همچنین با حمایت‌های وزیر موفق شدیم بیش از ۸ هزار مربی و مشاور را امسال جذب کنیم و رشته امور تربیتی با طراحی جدید در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: حوزه پرورشی و فرهنگی بالاترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین دارد و به تعبیر وزیر آموزش و پرورش حوزه پرورشی و فرهنگی می‌تواند نقطه عزیمت آموزش و پرورش به سمت تحقق اهداف این سند باشد.

کاظمی درباره وضعیت اردوگاه شهید باهنر بیان کرد: اختصاص حدود یک میلیارد تومان برای ۳۵۰ اردوگاه، یک هزار و ۱۸۲ کانون و ۷۵۰ دارالقرآن منابع پایدار ما در این حوزه است. همچنین توجه وزیر به ارتقای اردوگاه فرهنگی تربیتی باهنر در استرداد سند آن و پرداخت وجه ضمام آن و توسعه و تجهیز این اردوگاه ستودنی است و امیدواریم چالش‌های بعدی هم زودتر رفع شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که نه تنها هیچ فعالیتی در شاد تعطیل نشد بلکه فعالیت‌های جذاب، متنوع و جدیدی را اجرا کردیم.

او گفت: در شرایط کنونی توانستیم با مشارکت مربیان، مشاوران و دانش‌آموزان و به مدد ظرفیت‌های نامحدود مکانی و زمانی در فضای مجازی صد‌ها هزار محتوای ارزشمند در حوزه‌های مختلف تولید و ارائه کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار