موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
221858
۱۱ اسفند ۱۳۹۹

جمع آوری کودکان کار و خیابانی در ایام کرونا

مدیرکل بهزیستی استان تهران از جمع آوری کودکان کار و خیابانی در ایام کرونا خبر داد و گفت: در طی ۵ ماه گذشته ۶۲۸ کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش کودک پرس ،امین شاهرخی در نشست خبری خود اظهار کرد: سازمان بهزیستی سازمانی اجتماعی است و بر همین اساس رسالت  این سازمان جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است همچنین در استان تهران 250 هزار مددجو شامل کودکان  بی‌سرپرست و بدسرپرست ، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌روزی معتادان متجاهر و… از حمایت‌های سازمان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته علی رغم همه مشکلات اما مستمری مددجویان این سازمان یک روز نیز به تعویق نیفتاده است و موفق شدیم در انتهای سالجاری مستمری مددجویان این نهاد را 20 درصد افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا بنیاد مستضعفان 5 میلیارد تومان را در اختیار بهزیستی قرار داد و بلافاصله در اختیار مددجویان  تحت پوشش قرار گرفت.

شاهرخی ادامه داد: همچنین پس از این مبلغ از سوی بنیاد به سازمان بهزیستی بیش از 130 میلیارد تومان از جانب بنیاد به حساب مشارکتهای سازمان بهزیستی واریز شده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار 800 مهدکودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و 200 کلینیک مددکاری و 60 مرکز به عنوان مراکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان تهران فعال هستند همچنین در حوزه توانبخشی 307 مرکز در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: در طول سالجاری اقدامات متعددی به مددجویان تحت پوشش این سازمان ارائه شده است همچنین در طی ماههای گذشته شاهد راه‌اندازی یکی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بودیم.

شاهرخی در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی خاطرنشان کرد: اقداماتی در ارتباط با جذب این گروه از جامعه انجام شده است و این فرآیند در حال اجرا است.

وی گفت: طی 5 ماه گذشته 628 کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند.

شاهرخی همچنین به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: این اقدام مؤثری است که از سوی سازمان بهزیستی کلید خورده است و قرار است به زودی به صورت همزمان مراکز مثبت زندگی در سطح کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار