موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
221845
۱۱ اسفند ۱۳۹۹

کودکان بیشترین قربانی کرونای انگلیسی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا : کرونای انگلیسی سرعت انتشار و واگیری بالاتری دارد و کودکان بیشترین قربانی این نوع ویروس مرگبار هستند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر شفیعی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در حالیکه در استان کرمان اکنون 6 مورد کرونای انگلیسی (5نفر در کرمان ویک نفر در سیرجان) شناسایی شده  ،اما وضعیت شهرهای استان در رنگ بندی زرد  وشکننده است.

دکتر شفیعی افزود:سرعت انتشار بالا،درگیری گروه های سنی پایین به ویژه کودکان، درگیری ریوی بالا وبدحال بودن مبتلایان از ویژگیها و علائم مبتلایان به کرونای انگلیسی است

بگفته وی:شهرستان سیرجان از ابتدای هفته وضعیت آرامتری را سپری می کند اما همچنان دررنگ بندی ستاد کرونا نارنجی است .

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: علت عمده ابتلای افراد در استان کرمان به این نوع کرونا، مسافرتهای خارج از کشور، ارتباط با افرادی که به خارج از کشور سفر داشته اند و در نهایت مسافرت به استانهایی بوده است که بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آن استان شناسایی شده است .

وی درباره وضع کرونای دو روستای شهرستان بافت هم گفت: با آزمایشات متعدد در این دو روستا هیچ نمونه کرونای انگلیسی یافت نشد و قرنطینه این دو روستا فقط به علت ابتلای بالای اهالی به ویروس بوده و اکنون هم در شرایط قرنطینه هستند .

  سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با توصیه به خانواده ها درباره رفت وآمد کمتر در شهر و مناطق شلوغ و پر ازدحام  تاکید کرد: با رعایت  جدی تردستورالعملهای بهداشتی ، از بیرون آوردن بی دلیل کودکان در خارج از منزل خود داری کنند .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار