موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221809
۱۱ اسفند ۱۳۹۹

سازمان ملل: درگیری و خشونت، میلیون‌ها کنگویی را آواره کرده است

سازمان ملل متحد در پی اعلام نگرانی صندوق کودکان ملل متحد مبنی بر تهدید جان سه میلیون کودک کنگویی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور اعلام کرد که درگیری‌ها و خشونت، میلیون‌ها نفر از مردم کنگو را آواره کرده است.

به گزارش کودک پرس ،در صفحه توئیتر خود نوشت: میلیون‌ها نفر در جمهوری دمکراتیک کنگو به دلیل درگیری‌ها و خشونت مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند. بسیاری، به خانواده‌هایی پناه می‌برند که کمترین مایحتاج خود را هم با آنها تقسیم می‌کنند.

جمهوری دمکراتیک کنگو دومین کشور پهناور آفریقایی است که از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا، از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است.

در شرق کنگو شبه نظامیان متعددی و از جمله گروه‌ تروریستی «بوکوحرام» و گروه‌های وابسته به «داعش» فعالیت دارند که برای تسلط بر منابع طبیعی غنی این منطقه در نبرد هستند.

در این منطقه، حملات مسلحانه با سلاح‌های سنگین مردم این منطقه را مجبور به فرار کرده است. بر اساس آمار سازمان ملل، هم اکنون ۵.۲ میلیون آواره در کنگو وجود دارد که بیشترین آمار آوارگان در بین کشورهای آفریقایی است.

در تازه‌ترین حوادث، ۱۱ نفر در حمله به دو پایگاه نظامی در شهر «لوبومباشی» دومین شهر مهم جمهوری دمکراتیک کنگو کشته شدند. پایگاه‌های نظامی «کیمبیبی» و «کیباتی» توسط شبه نظامیان جدایی‌طلب «باکاتا کاتانجا» هدف حمله قرار گرفتند.

هفته گذشته، لوکا آتانازیو سفیر ایتالیا در کنگو  هم در پی حمله به کاروان سازمان ملل در شرق کنگو کشته شد.

یونیسف هفته گذشته اعلام کرد که نیمی از این تعداد در یک سال گذشته آواره شده‌اند؛ خانواده‌های بی‌خانمان شده‌ای که در اردوگاه‌های شلوغ بدون آنکه به آب سالم و خدمات بهداشتی و دیگر خدمات اساسی زندگی دسترسی داشته باشند، زندگی می‌کنند.

در  استان‌های «ایتوری» ( Ituri )، «سو کیوو» ( Sud-Kivu) و «تانگانییکا» (Tanganyika ) که بیشتر در معرض خشونت شبه‌نظامیان قرار دارند، بیش از ۸ میلیون نفر از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند.

«صندوق کودکان ملل متحد» (یونیسف) دوشنبه گذشته اعلام کرد که گروه‌های شبه نظامی در کشور آفریقایی کنگو ، سه میلیون کودک آواره در این کشور را تهدید می‌کنند.

روزنامه دولتی «لا ناسیون» بنین، به نقل از مقامات صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که شبه نظامیان فعال در جمهوری دمکراتیک کنگو بیش از سه میلیون کودک را که از پیشتر در این کشور به دلیل جنگهای داخلی آواره شده‌ بودند، تهدید می‌کنند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار