موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221766
۰۹ اسفند ۱۳۹۹

فاجعه «قحطی عمدی» در یمن عمیق تر می شود / دختری 13 ساله با 9 کیلو وزن

احمدیه جوایدی یکی از هزاران کودک یمنی است که با سوءتغذیه مواجه شده. او به سختی یک لیوان را در دست می گیرد و از آن آب می نوشد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از رویترز، فاجعه یعنی این: احمدیه جوایدی هفته پیش فقط 9 کیلو وزن داشت. چه کسی باور می کند یک انسان 13 ساله با چنین وزنی زنده بماند؟ او هفته گذشته در بیمارستانی پذیرش شد، در واقع بیمارستانی در صنعا پایتخت یمن. او در چهار روز گذشته مدام تحت درمان قرار داشته و پزشکان موفق شدند وزن این کودک بینوا را از 9 کیلو به 14 کیلو برسانند.

برادر بزرگ تر احمدیه می گوید: من می ترسم وقتی به خانه خودمان در حومه شهر برگردیم وضعیت او به دلیل کمبود مواد غذایی تغذیه ای دوباره خراب شود. ما هیچ درآمدی نداریم.

بر اساس گزارش های سازمان ملل 16 میلیون یمنی در معرض گرسنگی هستند. پنج میلیون نفر از آنها در آستانه قحطی شدید قرار دارند.

سازمان ملل متحد امیدوار است در یک رویداد تعهد مجازی حدود 3.85 میلیارد دلار سرمایه جمع کند تا از قحطی قریب الوقوع”ساخته دست بشر” که بدترین وضعیت جهان برای دهه ها است ، جلوگیری کند.

سازمان ملل از وضعیت موجود در یمن به بحران انسانی گسترده در جهان یاد می کند.

80 درصد از جمعیت یمن نیاز به کمک های جهانی دارند. بیش از 400 هزار کودک زیر 5 سال یمنی نیز به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

یک شهروند یمنی می گوید: « قبل از جنگ با عربستان، یمن یك كشور فقیر با مشكل سوء تغذیه بود ، اما این كشور دارای اقتصادی كارآمد بود ، دولتی كه به بسیاری از مردم خود خدمات ارائه می داد و زیرساخت های ملی و پایگاه صادراتی داشت. اما جنگ تا حد زیادی همه اینها را نابود کرده است.»

در جهان مدرن اساساً قحطی در مورد افرادی است که هیچ درآمدی ندارند و سپس افراد دیگر جلوی تلاش برای کمک به آنها را می گیرند. این اساساً همان چیزی است که در یمن رخ داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار