موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221757
۰۹ اسفند ۱۳۹۹

مدارس باید در تمامی ابعاد دارای رویکردی مبتنی بر تربیت اسلامی باشند

خدابنده گفت:مدارس باید در تمامی ابعاد فضای فیزیکی، محتوای دروس و همچنین ویژگی ها و شاخصه های معلمین دارای رویکردی مبتنی بر تربیت اسلامی باشند، تربیت کودک وی را در مسیر انسانیت، شکوفایی و رشد استعدادها قرار می دهد.

به گزارش کودک پرس ،«قاسمعلی خدابنده» امروز(۹ اسفند) در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهیدان رجایی و باهنرکه شجره طیبه امور تربیتی صدقه جاریه این عزیزان است اظهار داشت: در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید فراوانی بر امورتربیتی، پرورش و فرهنگی شده است، لذا فعالیت های ما در مدرسه بایستی رویکردی فرهنگی و تربیتی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است گفت: مدارس باید در تمامی ابعاد فضای فیزیکی، محتوای دروس و همچنین ویژگی ها و شاخصه های معلمین دارای رویکردی مبتنی بر تربیت اسلامی باشند، تربیت کودک وی را در مسیر انسانیت، شکوفایی و رشد استعدادها قرار می دهد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از بستر سامانه شاد به منظور ارائه نکات و مطالب پرورشی و تربیتی به دانش اموزان افزود:الهی بودن مبدا و منشا دین، سازگاری تربیت با فطرت بشر، نیاز همیشگی بشر به دین برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی، بی نیازی از اجبار و تحمیل و همچنین انعطاف پذیری در برنامه ها و روش ها با تاکید بر تفاوت های فردی از جمله مبانی تربیت اسلامی به شمار می آیند.

خدابنده اظهارکرد: استفاده مناسب از فضاهای موجود آموزش و پرورش مانند دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی، کتاب خانه ها، اردوگاه های تربیتی و نمازخانه های مدارس به منظور پرداختن به مسائل تربیتی دانش آموزان مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی همه ساله با توجه به فضای دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی ها آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و تلاش و پشتکار همکاران در بسیار از فعالیت های حوزه پرورشی در سطح کشور پیشتاز بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار