موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221741
۰۹ اسفند ۱۳۹۹

بازگشایی مرکز نگهداری کودکان مهاجر انتقادها از بایدن را برانگیخت

اعضای دموکرات کنگره و فعالان حقوق بشر از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به خاطر بازگشایی مرکزی در تگزاس برای نگهداری از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه انتقاد کردند.

به گزارش کودک پرس ،در گزارش اختصاصی روز جمعه  شبکه خبری فاکس نیوز آمده است: سازمان مرگ و حفاظت مرزی (CBP) آمریکا صدها نیروی گشت مرزی را به مرز جنوبی اعزام کرده تا با هجوم مهاجرانی از آمریکای لاتین مقابله کنند.

تعدادی از منابع وزارت امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تایید کردند حدود ۲۵۰ نیرو از روز اول مارس (۱۱ اسفند) به شهر «مک الن» تگزاس اعزام خواهند شد. از این نیروها خواسته شده تا ۳۱ مارس در این مرز جنوبی مستقر باشند. برخی از کودکانی که وارد این مرز می شوند با هیچ فرد بزرگسالی همراهی نمی شوند.

یک منبع وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: این قطعا یک بحران مهاجرت است. وقتی همه چیز را کنار هم می گذاریم با توجه به تعداد کودکانی که در آنجا هستند، کووید-۱۹ و فقدان تاسیسات مناسب برای نگهداری این جمعیت خاص قطعا یک بحران مهاجرت است.

یک مقام سابق مرزی در بیانیه ای به فاکس نیوز فاش کرد که در این مرز جنوب غربی آمریکا در هفته های گذشته تعداد مهاجران از سه هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر به ۴ هزار نفر در روز افزایش یافته است. برخی از روزها تعداد افرادی که توسط مامورین مشاهده شده اما از بازداشت فرار می کنند به حدود هزار نفر می رسد.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست مشکلات اقتصادی در آمریکای مرکزی و تشدید آن به دنبال همه گیری ویروس رونا، ازدحام و رویارویی مهاجران در نقطه مرزی تگزاس را بین دسامبر و ژانویه افزایش داده است.

بایدن از زمان روی کار آمدنش، پروتکل حفاظت مهاجران را لغو کرد که به موجب آن افراد خارجی بدون مدرک مناسب یا مدرک غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد آمریکا می شوند یا به دنبال ورود به این کشور هستند ممکن است به مکزیک بازگردانده شوند و در خارج از مرز آمریکا تا زمان رسیدگی به تقاضای پناهندگی آنها منتظر بمانند.

بایدن همچنین ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا را متوقف کرده است.

با این حال در هفته ای که گذشت دولت بایدن به دلیل بازگشایی مرکز نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس که به دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا باز می گردد، مورد انتقاد قرار گرفت.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: تعدادی از کودکان بدون همراه و بدون خانواده های خود وارد کشور می شوند. ما کاری را که دولت قبلی انجام داد یعنی جدا کردن این کودکان در مرز انجام نمی دهیم.

دولت بایدن وعده داده به اخراج مهاجران غیر قانونی که با والدین خود وارد آمریکا می شوند پایان دهد؛ با این وجود این کودکان هنگامی که ۲۱ ساله می شوند و تحت قالب آنچه که به «رویاپردازان» نام گرفته باید کشور را ترک کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت دستور مهاجرتی ترامپ در باره منع ورود شهروندان از ۱۳ کشور جهان را متوقف خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار