موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221701
۰۶ اسفند ۱۳۹۹

مدرسه‌سازی آگاهی از جایگاه مدرسه در ساخت آینده کودکان است

محس حاجی میرزایی با بیان کارکردهای مهم مدرسه گفت:هوشمندی خیرین در انتخاب مدرسه ساخت شناخت تاثیر و جایگاه مدرسه در ساخت آینده کودکان است

به گزارش کودک پرس ،توسعه و تجهیز مدارس کشور، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با تجلیل از تلاش‌ و عظمت کار خیّرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین مدرسه ساز با دوراندیشی و هوشمندی مدرسه را انتخاب کردند چرا که خوب می‌دا‌نند چه‌سفره پربرکتی را گشوده‌اند و تاثیرگذاری مدرسه در ساخت آینده کودکان و جامعه چقدر با اهمیت و ماندگار است.

وی با بیان اینکه داشتن کودکان و فرزندانی صالح، با ایمان، با نشاط، توانمند، خلاق، مقاوم  و آراسته به صفات نیکو آرزوی همه ماست خاطر نشان کرد: جایی که باید سراغ این آرزوهای دست یافتنی رفت، مدرسه است؛ مدرسه نه یک مکان که یک امکان، یک ظرفیت و محیط مناسب برای پیگیری همه این هدف‌های بلند است و بهترین فرصت را برای تحقق این خواسته‌ها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه است که دانش‌آموزان را در بهترین دوره زندگی از حیث سرعت، عمق و ماندگاری و کیفیت یادگیری، در آغوش می‌گیرد، گفت: «به تعبیر حضرت امام(ره)، مدرسه کارخانه انسان سازی است»؛ معماری شخصیت و هویت کودکان و نوجوانان را مدرسه انجام می‌دهد و بذر تقویت و توسعه همکاری، همدلی، همبستگی در مدرسه کاشته می‌شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه مدرسه حلقه انتهایی نظام تعلیم و تربیت و عرصه امتزاج ادراک‌ها و جایگاه تبادل یافته‌هاست، گفت: اصلی‌ترین شاخصه سرآمدی و تعالی یک  جامعه ، آدم‌های با کیفیت هستند و با همین میزان ، می‌توان آینده درخشان‌تری را می‌توان برای آن  جامعه پیش‌بینی کرد چرا که مدرسه اصلی‌ترین نهاد توانمندسازی است.

وزیر اموزش و پرورش تاکید کرد : آنچه گفتم همه مأموریت‌های یک مدرسه است و همه تلاش‌های ما در آموزش و پرورش، شتاب بخشیدن به مدرسه‌ای در این تراز است. خیرین بزرگوار در این مسیر کارهای بزرگ و سترگی انجام دادند. اینکه ۳۰ درصد چیزی که ساخته شده به وسیله خیرین ساخته شده است، اینکه در این ۸ سال اخیر، سهم خیرین چه در مدارس مشارکتی بیش از ۴۰ درصد و در مدارسی که خودشان ساختند قریب به ۲۰ درصد است نشان می دهد خیرین وزن مهمی در آموزش و پرورش دارند.

وزیر آموزش و پرورش گریزی به طرح آجر به آجر هم زد و گفت: امسال طرحی را آغاز کردیم با این هدف که همه مردم ایران در ساخت مدرسه مشارکت کنند. وقتی مردم در تأمین یک آجر مدرسه سهیم می‌شوند پیوند بیشتری با آن مکان دارند. مهم نیست که چقدر پول می دهند. مهم این است که همه جمعیت ایران مدرسه‌ساز باشند. انسانی که مدرسه‌ساز باشد، درک روشن و عمیق‌تری از کارکردهای مدرسه و نقش عظیم و والای مدرسه خواهد داشت.

حاجی میرزایی درپایان اظهار کرد: هرجا که در تنگنا قرار گرفتیم خیرین عزیز راهگشا بودند و هرجا به کمک دعوتشان کردیم پیشگام بودند؛  افتخار می کنیم در این جامعه‌ تنفس می کنیم و با چنین آدم‌هایی رفت و آمد می کنیم که بزرگ می‌اندیشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار