موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221695
۰۶ اسفند ۱۳۹۹

شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهانی تشکیل می‌شود

دست‌اندرکاران شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان، تشکیل شورای مشورتی کودکان و نوجوانان را گامی برای داشتن شهری پویا با مشارکت کودکان و نوجوانان در مدیریت شهری می‌دانند.

به گزارش کودک پرس ،رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از اقدامات اجرایی که در راستای تحقق شهر دوستدار کودک به آن اشاره شده، تشکیل شورای مشورتی کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان است.

سیدصالح خشوعی، هدف از تشکیل این شورای مشورتی را مشارکت کودکان و نوجوانان در امور شهری دانست و افزود: کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۸ ساله که مایل هستند عضو شورای مشورتی کودکان و نوجوانان شهر اصفهان شوند تا هشتم اسفندماه فرصت دارند، از طریق لینک https://vcci.ir/cfc در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، این کودکان و نوجوانان پس از درج مشخصات خود در فرم ثبت‌نام به چند سوال نیز پاسخ می‌دهند و پس از پایش اولیه داوطلبان، منتخبانی به عنوان کاندیدا انتخاب شده و سپس از طریق سامانه‌ای که اعلام می‌شود رأی‌گیری آنلاین انجام شده و کودکان و نوجوانان به افراد مورد نظر خود برای عضویت در شورای مشورتی کودکان و نوجوانان شهر اصفهان رأی می‌دهند و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار است از هر منطقه از مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان، دو نفر و همچنین یک نفر از منطقه ناژوان انتخاب شود و در نهایت شورایی ۳۱ نفره از کودکان و نوجوانان اصفهان تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، اصفهان از سال ۹۷ به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد. در این مدت شهرداری اصفهان در اقدامی مشارکتی با سایر ذی‌نفعان گزارش وضعیت‌سنجی کودکان و برنامه اقدام اجرایی که شامل ۱۰ گام بود را تدوین کرد. نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف نیز ۱۴ بهمن ماه سال جاری در مراسمی با حضور رئیس دفتر یونیسف در ایران به اصفهان اهدا شد.

شهر دوستدار کودک، شهر، اجتماع محلی یا هر نظام حاکمیت محلی است که به احقاق حقوق کودک به همان صورتی که در کنوانسیون حقوق کودک بر آن تصریح شده است، متعهد باشد. شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ها و برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار