موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221689
۰۶ اسفند ۱۳۹۹

بیستمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شد

بیستمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان به همت شورای کتاب کودک منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،جلد بیستم مشتمل بر مدخل‌ها از جمله مدخل قرآن و مقالات از حروف «ق» تا «ک»، به همت شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در ۵ هزار نسخه آماده عرضه است.

این مجلد شامل ١٩٩ مقاله، ١٧ مدخل ارجاعى، ٤٣٥ تصویر، ١٧ نقشه و ٢٧ جدول و نمودار است. مقالات با زبانى مناسب براى مخاطبان ۱۰ تا ۱۶ سال، با کار و تلاش ١٢١ پدیدآور در ٢٨ گروه موضوعى و با سرویراستارى صادق سجادى و ایران گرگین تهیه شده است.

علاوه بر این، جلد‌های یکم تا یازدهم فرهنگنامه از نظر مقالات، تصویر‌ها و نقشه‌ها در حال به‌روزرسانی هستند.

علاقه‌مندان مى‌توانند براى تهیه فرهنگنامه کودکان و نوجوانان با شماره تلفن ٦٦٤١٥٨٧٨ تماس بگیرند یا از طریق ثبت سفارش الکترونیک در وبگاه جامع فرهنگنامه، اقدام کنند.

بیستمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شدفکر تولید دانشنامه‌ای جامع در حوزه کودکان و نوجوانان به دهه چهل خورشیدی بازمى‌گردد. زنده‌یاد توران میرهادى که از بانیان اصلی تدوین این دانشنامه است، به دلیل کافی نبودن آثار ترجمه شده موجود به منظور گسترش روند پرسشگری در این گروه سنی اقدام به این کار کرد.

اعضای شورای کتاب کودک در پی تولید دایرةالمعارفى به زبان فارسى بودند که بتواند با زاویه نگاه ایرانی، عطش پرسشگرى کودک و نوجوان ایرانى را فرو بنشاند؛ از این رو در پاییز سال ١٣٥٨ این کار کلید خورد و پس از بررسى‌هاى گسترده و عمیق چند ماهه، نخستین جلد فرهنگنامه به همت «شوراى کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» در ابتداى دهه هفتاد منتشر شد و این روند حدود سه دهه ادامه یافت تا اینکه اخیراً جلد بیستم آن منتشر شده است.

با توجه سرعت رشد علم و گردش اطلاعات، در سال‌های گذشته که هر سال یک مجلد جدید منتشر می‌شد، اکنون روند تدوین و تولید مجلد‌های تازه سرعت بیشتری گرفته است. به طوری که در سال جارى دو جلد از فرهنگنامه یعنی مجلد‌های نوزدهم و بیستم روانه بازار نشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار