موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221671
۰۴ اسفند ۱۳۹۹

توسعه فرهنگ کتابخوابی در میان کودکان به کمک عروسک‌های کاغذی

مسؤول مرکز شماره ۲ کانون فرهنگی کودک و نوجوان کرج با اشاره به اینکه عروسک‌ها همیشه برای کودکان و حتی نوجوانان دارای جذابیت هستند، گفت:سعی داریم با بهره گیری از ابزاری همچون عروسک‌های کاغذی فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان توسعه دهیم.

به گزارش کودک پرس ،میترا فرهادیان، مسؤول مرکز شماره ۲ کانون فرهنگی کودکان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه کتابخوانی، گفت: سعی داریم با استفاده از عروسک‌های کاغذی در امر کتابخوانی برا ی گروه سنی 6 سال شرایطی را فراهم سازیم تا این گروه سنی مشتاق تر امر کتابخوانی را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا اقدامات فرهنگی این کانون در بستر فضای مجازی انجام می‌شود، افزود: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره سعی کرده‌ایم تا لذت کتابخوانی را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. از آن جایی که عروسک‌ها همیشه برای کودکان و حتی نوجوانان دارای جذابیت هستند بنابراین ما نیز در رسیدن به هدف اصلی خود که کتابخوان کردن و به ویژه ایجاد لذت خواندن در کودکان است از این ظرفیت بهره گرفته‌ایم.

این مقام مسؤول ادامه داد: در این طرح ابتدا کودکان را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده و ضمن معرفی کتاب به آن‌ها از این عزیزان خواسته‌ایم که شخصیت‌های کتاب را در قالب عروسک‌های کاغذی باز سازی کنند. سپس این گروه‌ها در مناسبت‌های مختلف برای هم سن‌ نمایش‌های کاغذی اجرا کرده و ضمن انجام یک فعالیت‌ لذت بخش کتاب مورد نظر به دیگر کودکان معرفی می‌شود.

فرهادیان در پایان اضافه کرد: خوشبختانه اجرای این فعالیت یعنی ساخت عروسک‌های کاغذی و اجرای نمایش نتایج بسیارخوبی را برای اعضای کانون و دانش آموزان در برداشته و این ابزار توانسته مخاطبان بیشتری را به کتاب‌ها جذب کند.

گفتنی است؛ گروفالو، آش سنگ، یک اسب و دو سوار و مجموعه پپوچی از جمله کتاب‌هایی هستند که اعضای مرکز شماره ۲ کانون کرج در نمایش‌های کاغذی خود از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار