موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
221641
۰۴ اسفند ۱۳۹۹

۸۵ درصد از کودکان به دلیل اجبار والدین در چرخه کار هستند

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان شاهد پدیده کودکان کار هستیم، ولی کودک خیابانی نداریم.

به گزارش کودک پرس ،فرحناز محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه یکی از مشکلات و معضل کشور و استان را مسئله کودکان خیابانی دانست و اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در استان کودک خیابانی که مشغول به کار باشد و ارتباطی با خانواده نداشته باشند، نداریم.

وی ادامه داد: طبق برآورد صورت گرفته ۶۰۰ تا هزار کودک‌کار داریم که در ارتباط و تحت نظارت خانواده هستند که این تعداد در فصول مختلف متغیر است ولی به طور میانگین تعداد آن‌ها به ۸۰۰ نفر می‌رسد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰ درصد این کودکان در مرکز استان هستند، گفت: ۹۸ درصد از این تعداد پسر هستند که براساس بررسی‌ها ۹۵ درصد در حال تحصیل هستند.

به گفته محمدی، ۴۵ درصداز کودکان کار به شغل دستفروشی، ۳۰ درصد جمع‌آوری ضایعات و ۱۳ درصد هم کارگر فصلی هستند.

این مسئول با اشاره به مشکلات اقتصادی ۷۹ درصد از کودکان کار، گفت: ۸۵ درصد از کودکان به دلیل اجبار والدین و ۱۲.۵ درصد هم به علت بی‌سرپرستی به کار روی می‌آورند.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه سازمان بهزیستی کار جذب، پذیرش و ساماندهی کودکان‌کار را با همراهی ۱۵ دستگاه دیگر به خصوص نیروی انتظامی و شهرداری برعهده دارد.

محمدی اضافه کرد: بدین منظور از سال ۷۸ مرکز پذیرش اولیه ساماندهی کودکان کار با ظرفیت اسمی ۲۰ نفر برای غربالگری اولیه در راستای شناسایی خانواده، راه‌اندازی شده که طی دوره ۲۰ روزه با دستور قضایی که تا سه دوره هم قابل تمدید است از کودکان کار نگهداری و مقدمات بازگشت آن‌ها به خانواده فراهم می‌شود و چنانچه بدسرپرستی آن‌ها محرز شود با دستور قضایی به مراکز شبانه‌روزی(شبه خانواده) تحویل داده می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار