موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221635
۰۴ اسفند ۱۳۹۹

۶ کودک با روش نوین پیوند صاحب قلب جدید شدند

پزشکان انگلیسی برای نخستین بار در جهان با استفاده از روشی نوین قلب های جدا شده از بدن اهدا کننده را احیا و در بدن ۶ کودک پیوند زدند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از پرس اسوسیشن، پزشکان سازمان سلامت همگانی انگلیس (NHS) برای نخستین بار در جهان قلب‌هایی را در بدن چند کودک پیوند زدند که به وسیله یک ماشین نوین شروع به تپیدن کرده بود.

پزشکان بیمارستان‌های Gosh و RPH در این عملیات همکاری کردند که به نجات جان ۶ کودک و نوجوان در ۲۰۲۰ میلادی منجر شد.

در این روش نوآورانه قلب پس از خروج از بدن اهدا کننده و تا زمانی که برای پیوند آماده شود، زنده و در حالت تپش نگهداری می‌شود.

به طور معمول قلب‌های اهدایی مربوط به افرادی با مرگ مغزی هستند که این عضو بدنشان هنوز می تپد به همین دلیل گستره امکان استفاده از قلب‌های پیوندی برای بیماران بسیار محدود است. اما با کمک روش جدید که به «اهدا بعد از توقف گردش خون» (DCD) معروف است، نه تنها می‌توان از قلب‌های بیشتری برای پیوند استفاده کرد، بلکه می‌توان آنها را به اماکن دورتری منتقل کرد و در نتیجه جراحان و پرستاران مدت زمان بیشتری در اختیار خواهد داشت.

این روش نوین نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد و تا این اواخر فقط برای بزرگسالان قابل اجرا بود. اما با همکاری میان دو بیمارستان و بخش «خون و پیوند» سازمان سلامت همگانی انگلیس، این روش برای نخستین بار روی کودکان انجام شد.

نخستین بیمار دریافت کننده قلب اهدایی با این روش یک دختر ۱۵ ساله بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار