موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
221631
۰۴ اسفند ۱۳۹۹

استعمال دخانیات در مردان خطر ابتلاء کودکان به این بیماری را افزایش می دهد

به گزارش کودک پرس ،دکتر مریم خسروی به مناسبت هفته سلامت مردان خاطر نشان کرد:  دخانیات علاوه بر اینکه تهدید کننده سلامت فرد است عامل تهدید جبران ناپذیری برای سلامت سایر اعضای خانواده است. دکترای تخصصی تغذیه افزود: علاوه بر مضرات قلیان و تنباکو مصرف مداوم الکل موجب کاهش توانایی جنسی در مردان و از […]

به گزارش کودک پرس ،دکتر مریم خسروی به مناسبت هفته سلامت مردان خاطر نشان کرد:  دخانیات علاوه بر اینکه تهدید کننده سلامت فرد است عامل تهدید جبران ناپذیری برای سلامت سایر اعضای خانواده است.

دکترای تخصصی تغذیه افزود: علاوه بر مضرات قلیان و تنباکو مصرف مداوم الکل موجب کاهش توانایی جنسی در مردان و از طرفی  تغییر در سطح تستسترون و گلوبین متصل شونده به هورمون های جنسی خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه تغذیه  دانشکده علوم پزشکی مشهد بر  مصرف بیشتر سبزیجات در وعده های غذایی تاکید کرد و افزود: ورزش و تحرک کافی رمز ماندگار سلامتی است و همه افراد باید تحرک و ورزش کافی را بصورت روزانه در سرلوحه برنامه های زندگی خود داشته باشند.

دکتر خسروی در خصوص مصرف روغن ها عنوان کرد:  مصرف روغن های جامد برای سلامتی مضرند و خطر بروز بیماریهای مزمن به ویژه بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهند.

وی گفت:  در بازار فعلی مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین روغن خوراکی، روغن کلزا یا کانولا است. گرچه استفاده از غذاهای سرخ شده توصیه نمی گردد، در صورت لزوم برای سرخ کردن خوراکی ها اگر از روغنهای مخصوص سرخ کردنی در حرارت ملایم  استفاده گردد بهتر است.

از 7-1 اسفندماه بعنوان هفته سلامت مردان با تاکید بر مراقبت از سلامت در بحران کرونا نامگذاری شده است و از مهمترین موارد قابل توصیه در بحران کرونا عدم حضور افراد در تجمعات و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار