موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221616
۰۳ اسفند ۱۳۹۹

هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های کنگو بر وضعیت کودکان

یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) هشدار داد که در بسیاری از نواحی جمهوری دموکراتیک کنگو که به دلیل سیطره گروه‌های مسلح، بی‌ثبات شده میلیونها کودک در معرض خشونت هستند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جان و آینده بیش از ۳ میلیون کودک در جمهوری دموکراتیک کنگو در معرض خطر قرار دارد ولی جامعه جهانی به این فاجعه هیچ توجهی نمی کند.

طبق آمارهای سازمان ملل حدود ۵.۲ میلیون نفر از جمعیت کنگو به دلیل سال‌ها خشونت و درگیری‌های مسلحانه در این کشور آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

یونیسف در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: تعداد آوارگان کنگو پس از سوریه بالاترین رقم در سطح جهان است و نیمی از این جمعیت فقط طی یک سال گذشته آواره شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل در ادامه بیانیه خود افزود: خانواده‌های آواره در اردوگاه‌های پر ازدحام زندگی می کنند که هیچ‌گونه امکاناتی از جمله آب آشامیدنی سالم و یا خدمات درمانی ندارند. بخش دیگری از آوارگان به مناطق فقیر و جنگ زده کشور پناه برده اند و در حال حاضر بیش از ۸ میلیون نفر از جمعیت کنگو از کمبود مواد غذایی رنج می برند.

یونیسف در بیانیه خود به سوءاستفاده و آزار جنسی و سربازگیری کودکان نیز اشاره می کند و هشدار می دهد که طی شش ماه اول سال ۲۰۲۰ این موارد در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

کنگو یکی از بزرگترین کشورهای آفریقایی و وسعت آن به اندازه اروپای غربی است. طی چند دهه اخیر این کشور به خصوص نواحی شرقی آن، دستخوش جنگ و درگیری مسلحانه بین خشونت طلبان محلی بوده است.

گروههای مسلح گوناگونی که باقیمانده جنگ داخلی دهه نود میلادی هستند چهار ایالت شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو را در کنترل خود دارند. از شروع عملیات ارتش کنگو علیه این گروه‌های مسلح در پاییز سال ۲۰۱۹ تاکنون هزاران نفر توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که طی سال گذشته فقط در دو ناحیه «کیوو» و «ایتوری» بیش از دو هزار غیر نظامی کشته شده اند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار